Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 27 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان مقرر کردند که اجرای این لایحه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند جامع علمی کشور باشد. 

این مصوبه بر اساس اصل ماده (1) بوده و از 246 نماینده حاضر در صحن مجلس، 182 نماینده به آن رای موافق دادند و 24 رای هم مخالف بود ضمن اینکه 5 رای هم ممتنع بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده 1 این لایحه آمده است:

در اجرای جزء (2) بند «الف» ماده (63) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سند جامع علمی رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حق‌وردی ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم طی سخنانی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی به مدت یک دهه جزو مطالبات معلمان بود، گفت: لایحه رتبه‌بندی از سوی دولت‌های گذشته به مجلس ارائه نمی‌شد.

وی اضافه کرد: در دولت دوازدهم لایحه رتبه‌بندی معلمان با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به مجلس و کمیسیون آموزش ارائه شد، اما کمیسیون آموزش مجلس اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان را به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و مصوب کرد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در خصوص نواقص قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس دوازدهم اطمینان خاطر داد، این نواقص رفع خواهد شد و گفت: نگرانی و مطالبات فرهنگیان رفع می‌شود.

حق وردی با بیان اینکه کمیسیون آموزش به عنوان یکی از موفق‌ترین کمیسیون‌های مجلس یازدهم انتخاب شد، گفت: اکثریت مشکلات و مسائل فرهنگیان با حضور مسئولان آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس یازدهم برگزار شد و تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک یکی از کارهای خوب کمیسیون آموزش و مجلس شورای اسلامی بود که به تصویب رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح شیوه جذب در آموزش و پرورش به‌زودی در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته خواهد شد، گفت: بحث تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 6099409

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید