Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - امام جمعه کیش در مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام بر ضرورت تاسیس بازار مشترک اسلامی، مرکز توسعه فناوری و تقویت صنعت گردشگری با هدف تحکیم وحدت مسلمانان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از شرکت عمران، آب و خدمات، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در مراسم غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت صبح امروز سه شنبه 27 مهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزارشد با تبریک هفته وحدت و با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت ابتکار ارزشمند نظام اسلامی برای تقویت انسجام بین مسلمانان بود که پس از گذشت بیش از 40 سال زمینه ساز تحکیم وحدت در جهان اسلام شده است اظهار داشت: امروزه جهان اسلام برای تقویت وحدت و یکپارچگی همزمان نیازمند راهکارهای مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد بازار مشترک اسلامی را یکی از مهم ترین راهکارهای اقتصادی عنوان کرد و گفت : تاسیس چنین بازاری که در شرایط فعلی جهان اسلام بسیار ضرورت دارد علاوه بر اینکه کشورهای اسلامی را از سایر جهان بی نیاز می کند تحریم های ظالمانه کفار را بی اثر کرده و موجب همگرایی کشورهای مسلمان می شود.
امام جمعه کیش با بیان اینکه جهان اسلام از دانشمندان و نخبگان با کفایتی برخوردار است و در زمینه علم و فناوری بر بسیاری کشورهای دنیا برتری دارد اظهار داشت : باید برای ایجاد مرکز توسعه فناوری مشترک بین کشورهای مسلمان همت گماشت تا نخبگان جهان اسلام این مرکز را اداره کرده و خدمات ارزشمندی را به صورت رایگان ویا با هزینه اندک در اختیار مسلمانان قرار دهند
وی افزود: تحقق این طرح موجب تقویت وحدت و همگرایی کشورهای اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده همچنین بر ضرورت تقویت صنعت گردشگری در بین کشورهای مسلمان تاکید کرد و گفت : با توجه به جمعیت کشورهای مسلمان و ظرفیت های ارزشمند گردشگری در کشورهای اسلامی ، تقویت زیر ساخت های صنعت گردشگری رشد اقتصادی کشورهای اسلامی را تضمین کرده و زمینه ساز تحکیم وحدت بین مسلمانان خواهد شد.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن جزیره کیش نیز با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت ، رمز پیروزی هر ملتی را همدلی و انسجام آنان دانست و تصریح کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس مرهون وحدت و همدلی ایرانیان است و ما با شهدا عهد می بندیم که برای حفظ این وحدت و آرمانهای شهیدان همدا و همراه خواهیم بود.
وی سرافرازی و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهیدان دانست و اظهار داشت : شهیدان بلند مرتبه برای حفظ وحدت و یکپارچگی کشور جان خود را فدا کردند و اقوام مختلف ایران نیز با احترام به خون شهیدان حافظ این اتحاد و همدلی خواهند بود.
لازم به ذکر است در این مراسم مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه ، مسئولان نظامی و انتظامی ، فرماندهان بسیج و سپاه نیز حضور داشتند و پس از غبار روبی قبور مظهر شهدای گمنام و شهید مدافع سلامت حجت الاسلام والمسلمین سیدین با قرائت فاتحه و نثار گل با شهیدان تجدید میثاق کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشورهای اسلامی کشورهای مسلمان شهدای گمنام جهان اسلام هفته وحدت امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰