Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@20:28:46 GMT

رایزنی آمریکا در قفقاز، علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۷۷۱

رایزنی آمریکا در قفقاز، علیه روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در بیانیه‌ای درباره دیدارهای وزیر دفاع این کشور با مقام‌های گرجستانی طی سفر او به تفلیس توضیحاتی ارائه داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون بعد از پایان سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تفلیس بیانیه صادر کرد و خبر داد که این مقام ارشد دولت جو بایدن در پایتخت گرجستان علیه روسیه رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا در سفر به تفلیس، با «جوانشر بورچولادزه» وزیر دفاع گرجستان و همچنین «ایراکلی گاریباشویلی» نخست‌وزیر این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا در این دیدارها «درباره وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه تهدید روسیه برای گرجستان و منطقه دریای سیاه» صحبت کرد.

به گفته او، لوید آستین «حمایت بی دریغ ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان را اعلام کرد. وی همچنین بر تعهد وزارت دفاع (آمریکا) برای حفظ همکاری‌های امنیتی دو جانبه، کمک به گرجستان برای توسعه بیشتر ظرفیت دفاعی و پیشبرد تمایلات (این کشور) در منطقه یورو آتلانتیک تاکید کرد».

یادداشت تفاهم وزرای دفاع آمریکا و گرجستان

سخنگوی پنتاگون افزود: « آستین وزیر (دفاع آمریکا) از مشارکت‌های بزرگ گرجستان در تلاش‌های ایالات متحده و ناتو برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان قدردانی کرد».

وزیر دفاع آمریکا و همتای گرجستانی او یک یادداشت تفاهم در مورد طرح جدید "دفاع و بازدارندگی گرجستان" امضا کردند. این ابتکار به عنوان نقطه کانونی همکاری‌های امنیتی ایالات متحده و گرجستان پس از پایان "برنامه آمادگی دفاعی گرجستان" در پایان سال جاری عمل می‌کند».

وزیر دفاع دولت جو بایدن در سفر به گرجستان با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در این کشور حوزه قفقاز هم دیدار کرد.

بنا بر اعلام پنتاگون، لوید آستین «با نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده که در گرجستان مستقر شده‌اند برای آموزش به پرسنل گرجستانی در حمایت از تلاش‌های دو جانبه برای تقویت ظرفیت دفاعی (این کشور) دیدار کرد».

رایزنی ضد روسی وزیر دفاع آمریکا در گرجستان در شرایطی انجام شده که پیش از این بارها مسکو به این دو کشور درباره الحاق احتمالی گرجستان به ناتو هشدار داده است.

تمایلات گرجستان در زمان ریاست جمهوری «میخائیل ساکاشویلی» برای پیوستن به ناتو و حمایت‌های دولت «جورج بوش پسر» کار را به جایی رساند که روسیه در سال ۲۰۰۸ به گرجستان حمله نظامی ترتیب دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115471 برچسب‌ها آمریکا روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا روسیه وزیر دفاع آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد