Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز دوباره صدور ویزای گردشگری پس از نشست مشترک وی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ظهر روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، خبر داد و گفت: پس از جلسات متعدد حاکمیتی و کارشناسی، با برگزاری جلسه‌ روز دوشنبه با وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صدور ویزای گردشگری از سرگرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: آیین‌نامه این موضوع با رعایت دقیق پروتکل‌ها توسط وزارتخانه ما نوشته شد و با جوانب ایمنی بالا اجرا خواهد شد. همچنین در ماه گذشته با پیگیری وزارتخانه و هماهنگی خوب ستاد کرونا و شخص آقای دکتر عین‌الهی به طور ویژه واکسیناسیون عوامل گردشگری در دستور قرار گرفت.

ضرغامی همچنین از همه همکاران خود و صنوف درگیر با گردشگری خارجی تقاضا کرد که با همه وجود و جدیت بر اجرای دقیق پروتکل‌ها مراقب کنند و اجازه هیچگونه بی‌احتیاطی و غفلت از این موضوع را ندهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بیان این موضوع که ما قطب گردشگری جهانی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم مزیت‌های ویژه تاریخی، طبیعی، زیارتی، سلامت آموزشی و سایر جاذبه‌ها، هرگز در مقام درخور در سطح جهانی نبوده‌ایم و بیماری کرونا هم در طول این مدت مزید بر علت شد.

گفتنی است از فروردین سال ۹۹ در پی انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا صدور ویزای گردشگری  ایران برای گردشگران خارجی متوقف شد و تنها مجوز سفرهای درمانی، تجاری و تحصیلی به ایران داده شد. هرچند در پی مطالبات فعالان گردشگری از خردادماه همان سال موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد، اما هر بار با شیوع سویه جدید کرونا  این موضوع متوقف شد. 

کد خبر 632930 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری سفر - ویزا عزت‌الله ضرغامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر گردشگری سفر ویزا عزت الله ضرغامی صدور ویزای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان