Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:41:59 GMT

کاهش 24 درصدی تخلف عدم صدور فاکتور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۴۸۳۹

خبرگزاری آریا - معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خبر داد: طی 6 ماهه نخست سال، عدم درج قیمت 5 درصد و عدم صدور فاکتور رسمی 24 درصد نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته کاهش داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش ضمن اعلام آمار بازرسی‌های 6 ماهه نخست سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال 1399 اظهار کرد: طی 6 ماهه نخست امسال، حدود یک میلیون و 746 هزار و 165 فقره بازرسی از صنوف توسط بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور انجام شد که 17 درصد نسبت به شش ماه نخست سال 1399 افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: میزان جرائم تعیین شده برای صنوف متخلف نیز با توجه به دفعات و تکرار تخلفات میزان جرائم ممکن است از 2 تا 5 برابر افزایش یابد. به گفته معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، از ابتدای سال تا پایان شهریور، 86 هزار و 147 فقره شکایت مردمی دریافت شده که و از این تعداد 82 هزار و 723 فقره قابل پیگیری بوده است که 19 درصد از آن منجر به رضایت شاکی شده، 31 درصد تخلف و 34 درصد غیر متخلف تشخیص داده شده‌اند و 16 درصد باقی مانده از این شکایات در دست بررسی است.
نیک منش اظهار کرد: عدم درج قیمت، 5درصد و عدم صدور فاکتور رسمی نیز 24 درصد نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته کاهش داشته‌اند و این آمار نشان دهنده منضبط شدن صنوف در تعامل با مردم و رعایت اصل مشتری مداری بوده و البته تشدید بازرسی های به عمل آمده توسط اتاق های اصناف نیز موثر بوده است.
وی ادامه داد: گزارش‌ها از بروز عدم تعادل در بازار و هزینه تمام شده تولید و متغیرهای قیمتی در جریان زنجیره ارزش کالا از تامین تا توزیع، حاکی از سهم کمتر از 5 درصدی برای گران‌فروشی و سهم بیش از 95 درصدی برای گرانی مستمر کالاها است و گزارش مرکز آمار مبنی بر افزایش 62 درصدی هزینه اقلام خوراکی و آشامیدنی در پایان تابستان سال جاری مؤید گرانی کالا از مرحله تامین است.
نیک منش تصریح کرد: با توجه به شرایط بازار و سیاست‌های ستاد تنظیم بازار در مقاطع مختلف زمانی، مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، قند و شکر، برنج، حبوبات، نان، روغن خوراکی، خرما و سیمان از جمله کالاهای اولویت دار بازرسی بوده‌اند.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: اتاق های اصناف سراسر کشور علیرغم اینکه منابع محدودی در اختیار دارند، توانسته‌اند میزان بازرسی‌ها را افزایش دهند. همچنین در این مسیر از نیروهای بسیج و بازرسان افتخاری در کشف تخلفات بهره‌مند شده‌ایم که از زحمات ایشان نیز تقدیر و تشکر داریم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران ماهه نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت