Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@12:38:48 GMT

سردرد و حالت تهوعی که می‌تواند منجر به مرگ شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۲۲۷

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: اگر اعضای یک خانواده به طور همزمان دچار سرددرد، بدن درد و حالت تهوع شوند باید به مسمومیت با مونوکسید کربن شک کنند چون اگر توجه نشود ممکن است در ادامه  به گیجی، خواب آلودگی، کما و در نهایت مرگ  منجر شود.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد سرمای زودتر از موعد هوا هستیم، خطر مسمومیت با این گاز که بی رنگ و بی بو است، بیشتر احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معمولا در شروع فصل سرما که مردم از کاهش یکباره دما غافلگیر می‌شوند، آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بیشتر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: بی دقتی در روشن کردن وسایل گرمایشی و عدم توجه به مسائل ایمنی در روزهای اول پاییز باعث می‌شود آمار مسومیت‌ها در این بازه افزایش یابد.

بابایی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۶۳۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشتیم که ۲۹ نفر هم بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: امسال هم ۲۱ مورد مسمومیت داشتیم که متاسفانه چهار نفر از آنها هم جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: مردم خطر مسمومیت با مونوکسید کربن را جدی بگیرند و صرفا به ایمن سازی وسایل گاز سوز خود بسنده نکنند و این حساسیت را در مورد هر وسیله‌ای که با سوخت فسیلی کار می‌کند، به خرج دهند.

وی افزود: علایم مسمومیت با این گاز در شروع شبیه سرماخوردگی است و چون در فصلی قرار داریم که شاهد ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا هستیم باید با دقت بیشتری  از ایمنی وسایل گرمایشی منزل یا محل کار خود اطمینان حاصل کنیم.

وی گفت: اگر اعضای یک خانواده به طور همزمان دچار سرددرد، بدن درد و حالت تهوع شوند باید به مسمومیت با مونوکسید کربن شک کنند چون اگر توجه نشود ممکن است در ادامه  به گیجی، خواب آلودگی، کما و در نهایت مرگ  منجر شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مونوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متاسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • بارورسازی ابرها می‌تواند منجر به اثرات فاجعه بار شود
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟