Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:51:24 GMT

شهروندان آستارا برای سلامت خود واکسن بزنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۵۳۴

شهروندان آستارا برای سلامت خود واکسن بزنند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر فرید بصیری مقدم روز سه شنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا خواستار ارسال پیامک انبوه و درج پیام در قبوض آب، برق و گاز برای دعوت و ترغیب مردم به دریافت واکسن خواستار شد.

وی بهانه هایی همچون نداشتن وقت، تصور بی نیازی به واکسن از سوی بهبودیافتگان، بی رغبتی مادران باردار و انتظار برخی افراد برای ورود واکسن فایزر به کشور را از دلایل کم توجهی به واکسن کرونا در این شهرستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آستارا با ۲۰ بیمار بستری در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و ۷۲ درصد جمعیت این شهرستان دز نخست واکسن را دریافت کرده اند و باید این رقم به ۸۰ تا ۸۵ درصد برسد تا رتبه آستارا از نظر واکسیناسیون ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: با اینکه ۳۵ مرکز واکسیناسیون با همکاری سپاه فعال است و روزانه به یک تا ۲ هزار نفر واکسن تزریق می کنیم، تا پایان مهرماه باید چهار هزار نفر برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه کنند.

دکتر بصیری مقدم تصریح کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان شهرستان دز نخست واکسن را دریافت کرده اند و در نوبت دوم واکسن دانش آموزی با تزریق به ۳.۷ جمعیت هدف، رتبه اول را در گیلان داریم.

وی گفت: با وجود اینکه مرکزی برای پیگیری واکسیناسیون مادران باردار دایر کرده ایم اما روزانه چهار تا پنج مادر باردار به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند و فقط ۳۰ درصد از جمعیت این قشر واکسن دریافت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اعلام اینکه همه نوع واکسن و به مقدار زیاد در دسترس است، از شهروندان خواست بدون توجه به واکسن هراسی و حاشیه سازیهای فضای مجازی و دلیل های واهی و غیرعلمی، برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وضعیت شیوع بیماری های دیگر 

دکتر بصیری مقدم با اشاره به وجود ۱۰ بیمار سل در آستارا گفت: مبارزه با این بیماری از افتخارات نظام اسلامی است به طوری که داروهای گرانقیمت سل را در خانه ها به بیماران تحویل می دهیم تا برای جلوگیری از خطر شیوع از منزل خارج نشوند.

وی همچنین  از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی در این شهرستان خبر داد و افزود: این بیماری هزار چهره، باید جدی گرفته شود و بهترین راهکار پیشگیری از آن، تغییر سبک مصرف مواد قندی است.

وی همچنین فشار خون را از دیگر بیماری های شایع در آستارا عنوان و تصریح کرد: پنج هزار بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده است و بسیاری از مبتلایان هنوز از بیماری خود بی خبر هستند یا در صورت اطلاع، پرونده ای برای طی درمان تشکیل نمی دهند.

بصیری مقدم، عدم اعتقاد به تاثیر دارو و نیاز به درمان را از علت های بی اعتنایی بیماران فشار خون به این بیماری اعلام کرد و با اشاره به اهمیت آن، اطلاع رسانی در خصوص ضرورت علاج فشار خون را خواستار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا به وجود یک بیمار قارچ سیاه در آستارا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از بهبودیافتگان کرونا به این بیماری مبتلا می شوند و درد چشم، آبریزش یک طرفه از بینی، درد یکطرفه صورت، بی حسی و گزگز یک طرفه صورت یا پیشانی، لقی یا درد همزمان چند دندان از علائم آن است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا در این جلسه، کم توجهی مردم این شهرستان به واکسن کرونا را با شهرت فرهنگی و ادبی مردم این دیار مغایر دانست و توصیه کرد شهروندان برای سلامت خود و اطرافیان واکسن دریافت کنند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود. شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

برچسب‌ها آستارا ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی گیلان واکسن کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ویروس کرونا واکسن کووید 19 آستارا ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی گیلان واکسن کرونا بهداشت و سلامت واکسن کرونا بصیری مقدم فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا