Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@14:23:50 GMT

تحصن معترضان عراقی در منطقه الخضراء بغداد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۸۷۸

تحصن معترضان عراقی در منطقه الخضراء بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، منابع خبری گزارش دادند که معترضان به نتیجه انتخابات پارلمانی عراق قصد تحصن در مقابل دروازه اصلی منطقه الخضراء (سبز) در بغداد را دارند.

خبرنگار المیادین در بغداد در این زمینه اعلام کرد احتمالاً چادرهایی در این منطقه جهت تحصن مردم در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی عراق برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق به شکل گسترده در این منطقه مستقر شده‌اند.

خبرنگار المیادین تاکید کرد هماهنگی‌هایی میان تظاهرات‌کنندگان وجود دارد و معترضان برای تجمعی که ممکن است برای چند روز در نزدیکی منطقه الخضراء ادامه داشته باشد، آماده سازی می کنند.

معترضان همچنین شروع به بستن ورودی های منطقه الخضراء و آغاز تحصن کرده‌اند.

ظهر دیروز تظاهرات مردمی در نزدیکی منطقه الخضراء در اعتراض به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی آغاز شد.

 هزاران تظاهرکننده عراقی خود را به ورودی منطقه الخضراء از سمت پل معلق رسانده و در اعتراض به تقلب در انتخابات و دستکاری نتایج آن تظاهرات کردند.

این تظاهرکنندگان قصد دارند یک تحصن مردمی به راه بیندازند که تا زمان پاسخ به خواسته‌هایشان و شمارش دستی نتایج انتخابات ادامه یابد.

رسانه های عراقی امروز از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در ورودی‌های منطقه الخضراء در پی تشدید اعتراضات مردمی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، با رسیدن معترضان به ورودی های منطقه الخضراء، آژیرهای هشدار در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد.

طبق نتایج اولیه، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب 73 کرسی از مجموع 329 کرسی اول شد و پس از آن فراکسیون تقدم به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان منحل شده با 38 کرسی و فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری مالکی، نخست وزری پیشین با 34 کرسی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

پس از اعتراضات گسترده در عراق که از ابتدای اکتبر 2019 آغاز شده و برای یک سال ادامه داشت و به برکناری دولت عادل عبدالمهدی در اواخر همان سال منجر شد، انتخابات پارلمانی عراق یک سال زودتر از تاریخ مقررش برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115514 برچسب‌ها بغداد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بغداد انتخابات پارلمانی منطقه الخضراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام