Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی نجفی‌نژاد روز سه‌شنبه در آیین نکوداشت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارداشت: در کنار توجه به پیشرفت علمی، چشم اندازی نوین را برای بهبود علم مورد توجه داریم اما رسیدن به این اهداف با ابزارهای قدیمی و موجود امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: این دانشگاه ۶۴ سال قبل با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر برای خدمت به جامعه و مدیریت عرصه های طبیعی کشور تاسیس شد و در این مدت نیز منشا خدمات فراوانی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مقطعی برای تربیت نیروی انسانی تعداد زیادی از اساتید خارجی در این دانشگاه تدریس می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی و توجه به آموزش عالی نه تنها نیازی به اساتید خارجی نیست بلکه بسیاری از دانش آموختگان این مرکز در دانشگاه های دنیا عضو هیئت‌های علمی بوده و مشغول تدریس هستند.

 نجفی نژاد گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با توجه به قابلیت دسترسی سریع به انواع اکوسیستم‌های طبیعی اعم از جنگل، بیابان، دریا و مناطق نیمه خشک از امکان خوبی برای تحقیق و مطالعه برخوردار است که در این چند دهه از آن به خوبی استفاده شده است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه افزود: وجود انواع پوشش گیاهی، جانوری و نوع زیستی در گلستان در راستای تربیت نیروی انسانی برای کسب تجربه و لمس واقعیت‌ها از نقاط قوت و محاسن دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه مناسب و سند چشم انداز برای پیمایش و رسیدن به تعالی این دانشگاه از ابتدا تا به امروز مرهون تلاش شبانه روزی مجموعه بوده و در هر مقطع با ورود نگرشی جدید گامی بلند در راستای پیشرفت برداشته شد.

نجفی نژاد گفت: در گذشته تنها ماموریت مراکز دانشگاهی آموزش و تربیت نیروی انسانی بود اما در شرایط فعلی دانشگاه‌های متعالی در دنیا خود را مسئول و پاسخگوی جامعه می دانند و به همین دلیل برای رفع نیازها گام برمی‌دارند.

در پایان این مراسم همچنین موزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مهرماه ۱۳۳۶ راه‌اندازی شد.

برچسب‌ها گرگان کشاورزی گلستان دانشگاه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان کشاورزی گلستان گرگان کشاورزی گلستان دانشگاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با هدف خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان‌قیمت و قابل حمل برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی، حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت افزایش یافته است.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله بوده و تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه­‌گذاری درباره طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی در دستور کار قرار داد و از شرکت‌‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها  قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

"زبان" از ابزارهای کمکی برای تشخیص برخی اختلالات شناختی است

در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزارها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل‌حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی ( نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی 4  تا 16 کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفت وگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزارها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز،کاهش استرس، کاهش دردهای میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی ـ رفتاری مبتنی بر گفت‌وگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و  پیش‌بینی صرع کاربردهای درمانی دارد.

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از 100 آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی