Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی، توضیح داد.

دکتر حیدر محمدی گفت: امسال واکسن آنفلوآنزا در کشور چهار تولیدکننده دارد، یعنی دو تامین‌کننده وارداتی دارد و دو تامین‌کننده تولید داخل.

وی افزود: ما حدود ۲.۵ میلیون دز را از تامین‌کننده خارجی تامین کردیم که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون آن وارد کشور شده و یک میلیون آن هم در حال ورود است که به زودی وارد می‌شود.

محمدی ادامه داد: در عین حال دو تامین‌کننده تولید داخلی هم داریم که خدارا شکر اولین بار است تولیدشان انجام شده و وارد بازار می‌شود. البته پارسال هم یکی از تولیدکنندگان واکسن آنفلوآنزا، واکسن تولید کرده بود، اما برای مطالعات بالینی بود که امسال وارد بازار می‌شود.

محمدی گفت: تولیدکنندگان داخلی واکسن آنفلوآنزا امسال ۲۰۰ هزار دز آماده کردند که قرار است ظرف هفته آینده به ما تحویل دهند. البته این تولیدکنندگان به ما قول داده بودند که ۱.۵ تا دو میلیون واکسن آنفلوآنزا به ما تحویل دهند که اگر شرایط بازار مساعد باشد و تامین کنند، این میزان را به ما می‌دهند. الباقی وارداتی‌ها هم وارد می‌شود.

محمدی گفت: از این تعداد واکسن آنفلوآنزا، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز از سوی معاونت بهداشت و به صورت رایگان، در طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های در معرض خطر و با ریسک بالا مصرف می‌شود که شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۵۵ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر گروه‌هایی که طبق اعلام معاونت بهداشت به عنوان در معرض خطر بروز رسانی می‌شوند، هستند. سایر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل هم در داروخانه‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز قیمت واکسن آنفلوآنزای تولید داخل را ابلاغ نکردیم و واکسن‌های وارداتی هم حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند، گفت: واکسن تولید داخلی آنفلوآنزا آماده است و منتظر ابلاغ قیمت آن هستیم و ان‌شاءالله حدود یک هفته دیگر وارد داروخانه‌ها خواهد شد./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا تامین کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد