Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:51:58 GMT

نگاه روزنامه‌های جهان/هدفی دور از دست‌رس

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۶۷۰۷

نگاه روزنامه‌های جهان/هدفی دور از دست‌رس

روزنامه‌های امروز جهان از نگرانی فعالان محیط زیست در امریکا، آزادی زندانیان در میانمار، مرگ مهره اساسی امریکا در حمله به عراق و ... نوشته اند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار روزنامه‌های سه‌شنبه ـ  ۲۷ مهر ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکوست به شرح زیر است:

آخرین بخت جو بایدن

وال‌استریت جورنال نوشت: جو بایدن می‌گوید، این آخرین بخت ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن خواستار عمل در برابر موضوع بحران آب و هوا است که به ریسمان نازکی بند است. جو بایدن، حالا به تکاپو افتاده است که زمان می گذرد و زمانی کوتاه بیش نمانده است. برای جلوگیری از متصاعد شدن گازها، آمریکا بسیار تعلل کرده است. تعلل در مانع شدن از گرم شدن حرارت زمین. کاخ سفید و دموکرات‌ها می گویند، فرصت ارزشمندی دارد می سوزد. آن هم پیش از بحرانی شدن وضعیت زمینیان. فعالان محیط زیست، کنار دروازه‌های کاخ سفید، حیرت‌زده و نگرانند. مساله‌ای که به راستی به ریسمانی نازک بسته است. متحدان بایدن هشدار داده‌اند، فرصتی نیست. نه به لحاظ علمی و نه سیاسی.

آزادی زندانیان در میانمار

دیلی نیوز، روزنامه انگلیسی نوشت: در میانمار ارتش می گوید ۵۶۰۰ زندانی معترض ضدکودتا را آزاد خواهد کرد. این فرمان به هنگامی آمد که همایش آسه آن، از دعوت رهبر نظامیان کودتا به این دیدار، خودداری کرد. این ها پیشتر به سبب اعتراض ضد کودتا، دستگیر شده بودند. هفت هزار و سیصد تن، زندانی میانمار اند.

چاینا دیلی نوشت: از سوی دیگر، پکن، ادعای پرتاب موشک فراصوت را تکذیب کرد. پکن می‌گوید گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، در این زمینه نادرست بود. آن آزمایش، بهره‌برداری از فن آوری به‌کارگیری تجهیزات کار شده بود.

مهره اساسی حمله عراق

واشنگتن تایمز نوشت: نخستین وزیر خارجه سیاهپوست آمریکا فرمانده ستاد مشترک و ژنرال چهار ستاره، مهره اساسی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ در حالی که در برابر کرونا کامل واکسینه شده بود، از ابتلای ویروس کووید ۱۹ درگذشت. «کالین پاول»، وزیرخارجه جورج بوش در سال ۲۰۰۳ در برابر مجمع امنیت سازمان ملل مدعی شد، صدام حسین صاحب سلاح بیولوژیکی و در حال تولید سلاح هسته ای است.

از حاشیه خبرها

اکونومیست نوشت: این جا بازار گوشت گیاهی است. شیرها از سویا یا گیاهان دیگر تولید می شوند. خبر خوش برای کسانی است که قادر به هضم شیر گاو نیستند. برای جمعیتی بزرگ در سراسر جهان. تولید محصولات بسیار گوشتی و از شیر، با ماده اولیه گیاهان، دشوار نیست. جدا از  فواید آن، سودآورتر هم هست. پژوهشگران می گویند، گازهای متصاعد از محصولات حیوانی بسیار آسیب رسان به آب و هوای زمینی اند. آسیب محصولات گیاهی، اما ناچیز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روزنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا

پرفورمنس "خروش ملت‌ها" به کارگردانی مریم شعبانی تلاش می‌کند با زبان هنر، صدای اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه را به گوش جهان برساند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تئاتر بانوان هنر مقدس به کارگردانی مریم شعبانی و به همت گروهی از بانوان دانشجوی هنرمند از کشورهای مختلف، پرفورمنس "خروش ملت‌ها" را در حمایت از اعتراضات اخیر بی سابقه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، تولید و منتشر کرد.

.

مریم شعبانی، سرپرست گروه هنر مقدس که در حوزه تئاتر ویژه بانوان فعال است، درباره جدیدترین پروژه اجرایی این گروه به نام "خروش ملت‌ها" که در قالب یک کلیپ 50 ثانیه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: هنر مقدس گروهی نمایشی است که تمام آثارش تاکنون در حوزه زنان و برای زنان با موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی، تاریخ ایران و تاریخ جهان تولید شده است.

او ادامه داد: این گروه تلاش کرده تا این لحظه برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی زنان آثار خود را تولید کند. اما به دلیل شرایط پیش آمده در غزه و اعتراضات جهانی، تصمیم گرفتیم این اثر را تولید کنیم.

سرپرست گروه هنر مقدس درباره انگیزه خود و گروه از تولید این پرفورمنس توضیح داد: همیشه هنرمندان در تمام مجامع و تاریخ پیشرو بوده‌اند. هنرمندان مردم را یا به قیام و یا به صلح دعوت و در کل، رویدادی را ثبت کرده‌اند.

 

عملیات "وعده صادق" حرکت در مسیر نظم جدید جهانی است

 

شعبانی ادامه داد: تلاشمان این است هنرمندان جهان را وارد میدان کنیم و از آن‌جا که زبان هنر برنده‌تر و قوی‌تر از سلاح‌های نظامی و ارتشی است، هنر بتواند در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حامیان آزاده آن مؤثرتر واقع شود.

گروه تولید پرفورمنس "خروش ملت‌ها" متشکل از 55 بانوی هنرمند است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است