Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@10:27:53 GMT

یکی از مطالبات جدی زنان خانه دار بیمه است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۷۶۱۷

یکی از مطالبات جدی زنان خانه دار بیمه است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بیان کرد: «بیمه زنان خانه دار یکی از موضوعاتی است که از سال‌ها پیش مطرح شده و همواره در شعارهای انتخاباتی، برنامه‌های توسعه و مصوبات بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما همچنان مسأله‌ای بر زمین‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت سال‌ها طرح موضوع بیمه زنان خانه‌دار توسط مسؤولان و عدم تحقق آن، شاهد هستیم مطالبه بیمه زنان خانه‌دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم. این بیمه، اگرچه موضوعی مهم و قابل توجه و در راستای حمایت از شأن خانه‌داری و زنان خانه‌دار است اما از ابتدا مسیر آن به خوبی طراحی نشده و همین امر نیز مشکلات عدیده‌ای را در فرآیند تحقق و اجرا ایجاد کرده است.

امسال در فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلسات متعدد با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، سناریوهایی جهت تحقق بهینه بیمه زنان خانه‌دار طراحی شد و هر سناریو مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

دیروز نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسؤولان بخش‌های مختلف اجرایی این سناریوها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس ملاحظات مطرح‌شده، یکی از سناریوها توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسات آتی تکمیل و نهایی‌سازی شود.

مطالبات زنان نقطه حساسیت نهاد قانونگذار بوده و سعی می‌کنیم به بهترین نحو ممکن و به دور از شعارزدگی پاسخگوی مطالبات باشیم.»

همچنین رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلب دیگری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «بیمه زنان خانه‌دار مطالبه‌ایست که علی‌رغم گفتگوی بسیار درباره آن، هنوز تحقق پیدا نکرده.

امسال طی جلسات کارشناسی و دستگاهی، ابعاد آن را بررسی و سناریوهایی جهت اجرای بهینه آن طراحی کردیم. این سناریوها در جلسه فراکسیون با دستگاه‌ها بررسی شد و مراحل کارشناسی تا حصول نتیجه ادامه دارد.»

انتهای پیام

کد خبر: 1115530 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز بیمه زنان خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها