Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد آذریار مدیراجرایی برنامه‌های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سرطان سینه به عنوان شایعترین سرطان در میان زنان یاد کرد و گفت : طبق آخرین آمار سالانه حدود ۳۵۰۰ مورد ابتلا به سرطان در استان داریم که از این میزان ۴۶ درصد آن مربوط به زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در میان زنان شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان سینه است و متاسفانه سالانه حدود هزار مورد ابتلا به این نوع سرطان در استان شناسایی می‌شود.

آذریار عوامل مختلفی را در بروز این نوع سرطان دخیل دانست و افزود: از جمله مهمترین این عوامل بحث ژنتیک است، به طوری که اگر درخانواده یک فرد، مادر یا خواهر یا نزدیکان دیگر از جمله خاله و عمه مبتلا به سرطان سینه باشند، احتمال بروز این نوع سرطان در فرد بالا می‌رود.

آذریار زمان قاعدگی را هم در بروز سرطان سینه موثر دانست و افزود: دخترانی که زودتر به سن پریودی می‌رسند و دیرتر یائسه می‌شوند هم به میزان بیشتری در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان هستند.

او زمان ازدواج و زایمان را هم در این امر دخیل دانست و ادامه داد: اگر افراد بعد از سن ۳۰ سالگی ازدواج کرده و بعد از این سن زایمان داشته باشند، به نسبت بیشتری در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

آذریار کم تحرکی و چاقی را هم در این زمینه موثر دانست و افزود: زنانی که قرص‌های بسیار جهت پیشگیری از بارداری مصرف می‌کنند هم در معرض خطر هستند.

او گفت: سقط‌های مکرر و شیرندادن به نوزاد هم از جمله عواملی هستند که شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهند.

آذریار با بیان اینکه احتمال ابتلا به سرطان سینه عمدتا بعد از سن ۴۵ سالگی افزایش می‌یابد، گفت: در همین راستا توصیه می‌شود جهت شناسایی و درمان به موقع این نوع سرطان، زنان حتما بعد از این سن ماهانه معاینات بالینی را در خانه انجام داده و سالانه برای معاینه دقیق‌تر و انجام تست ماموگرافی مراجعه کنند.

مدیر اجرایی برنامه‌های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زنانی که مورد ابتلا در بستگان نزدیک دارند باید هر شش ماه یکبار نسبت به انجام معاینات بالینی سرطان سینه در مراکز بهداشت اقدام کنند.

آذریار در خصوص علائم ابتلا به سرطان سینه، مهمترین علامت آن را وجود یک توده سفت در بافت سینه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این پوسته پوسته شدن و قرمز شدن نوک پستان، تغییررنگ سینه و پرتقالی شدن پوست آن، ترشح هرنوع ماده بجز شیر از نوک پستان‌ها و تغییر شکل پستان‌ها را از جمله علائم مهم تشخیص این نوع سرطان عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: در صورت بروز این علائم فرد باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرده و روند درمان را آغاز کند.

آذریار گفت: در حال حاضر روش‌های مختلفی از جمله هورمون درمانی، شیمی درمانی و جراحی جهت برداشتن توده، برای درمان سرطان سینه وجود دارد.

او افزود: جهت پیشگیری از ابتلا به این سرطان توصیه می‌شود افراد حتما سبک زندگی خود را تغییر داده و ضمن کاهش وزن، تحرک کافی روزانه را داشته باشند.

آذریار افزود: علاوه بر این ازدواج کردن و فرزندآوری در سنین کمتر از ۳۰ سال هم می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این نوع سرطان داشته باشند.

او گفت: شیردادن به نوزاد و کنار گذاشتن استعمال مصرف دخانیات هم از جمله عواملی هستند که می‌توانند در پیشگیری از این نوع سرطان موثر باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیماری غیرواگیر ابتلا به سرطان سینه نوع سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار

طبق نرخنامه، قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت گوشت بوقلمون از سوی این سازمان به شرح زیر است:
هر کیلوگرم بازو ۸۹ هزار تومان

هرکیلوگرم بال (بدون نوک بال) ۶۵ هزار تومان

هربسته پای بوقلمون پاک شده بدون ناخن ۸۰۰ گرم ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان

هربسته جگر تازه پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۶ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت چرخکرده ۱۸۹ هزار تومان

هر بسته دل پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ران با پوست و استخوان (با استخوان کمر) ۱۴۸ هزار تومان

هر کیلوگرم ساق با پوست ۱۲۵ هزار توماهربسته سنگدان پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۹ هزار تومان

هرکیلوگرم سینه بدون گردن با بال پوست و استخوان ۱۴۳ هزار تومان

هرکیلوگرم سینه با بال، گردن، پوست و استخوان ۱۳۰ هزار تومان

هرکیلوگرم فیله ۲۱۰ هزار تومان

هرکیلوگرم گردن بدون پوست ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم لاشه کامل یا شقه (برش عمودی لاشه) لاشه بالای ۱۵ کیلوگرم ۱۰۶ هزار تومان

هرکیلوگرم مغز ران بی پوست و استخوان ۲۱۰ هزار تومان

هرکیلوگرم نیم شقه ران، ران با ساق، ران، کعب ران، استخوان پشت و دمبالچه (فله) ۱۰۹ هزار تومان

هرکیلوگرم نیم شقه سینه، سینه با بال، با گردن، با پوست و استخوان (فله) ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر