Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مهندس وحید الله سباوون رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان در ...ضمن آرزوی سلامتی برای حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تقدیر از دست اندرکاران سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: بر اساس آنچه از آیات قرآن کریم و حدیث رسول الله(ص) برداشت می شود، ما عالمان اسلامی باید متعهد باشیم تلاش خود را برای اتحاد امت اسلامی مبذول داشته و اختلافات خود را به شکل مسالمت آمیز و از طریق مذاکره حل نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: خدمت به اسلام و مسلمین خصوصا حفظ اتحاد و پرهیز از اختلافات از نیازهای مبرم جوامع اسلامی به شمار می رود و  اتحاد اسلامی بدون مبارزه و قبول تکلیف تحقق نخواهد یافت؛ جهان اسلام باید از صلح عادلانه برخوردار بوده و حقوق مسلمانان و مجاهدین اسلامی و نظرات کلیه فرق اسلامی در آن  محترم شمرده شود. 

سباوون اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید از دوستی و برادری برخوردار بوده و قرآن و سنت را مرجع این دوستی و برادری قرار دهند؛ اصول اسلامی و قوانین و مقرارت شرعی باید پایه و اساس موضوعات فقهی محسوب شوند؛ همچنین جهان اسلام باید از تجارت بین المللی و فن آوریهای نوین در راستای توسعه پایدار استفاده کرده  و در عین حال تلاش کند با تهاجم فرهنگی مقابله کند؛ اقدامات حسنه،  شعائر دینی و افتخارات جهان اسلام و نیز فرهنگ اسلامی باید مورد محافظت قرار گیرد.

 وی افزود: در صورت جدایی ما کشورهای اسلامی از یکدیگر،  توان ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و طاغوت را نخواهیم داشت؛ در کلیه تحولات اسلامی و غیر اسلامی دنیا، انسان مبتکر و متفکر است که در زمینه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نقش اصلی را ایفا می کند؛ لذا ما بدون اتحاد اسلامی  و هماهنگی و همراهی و همدلی قادر به پایان دادن جنگهای خانمان سوز جهان اسلام نخواهیم بود.

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان گفت: تنها در صورت تحقق اتحاد اسلامی بر اساس صلح عادلانه بین مسلمانان و در نتیجه وحدت اسلامی است که مقابله با نیروهای غیر اسلامی امکان پذیر خواهد شد،  ما باید از طریق جهاد اسلامی و همکاری با یکدیگر برای رهایی کشورهای اسلامی از سیطره خارجی اقدام کنیم؛ همچنین در تقابل با سلاحهای کشتار جمعی، بمبارانهای کور و اشغال سرزمینهای اسلامی باید از خود ایستادگی نشان داده و اقدامات مناسبی را اتخاذ نماییم.

وی افزود: اخوت اسلامی و فضایل اخلاقی و نیز همزیستی مسالمت آمیز یک سنت در میان مسلمین به شمار می رود؛ در همین جهت لازم است که نخبگان علمی و فرهنگی جهان اسلام از این نهضت پایداری کنند؛ ما باید ابزارهایی  که هدف آنها از بین بردن حکومت اسلامی است را از کار انداخته و راههای ایجاد و تقویت گروههای تروریستی را از میان ببریم. 

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان خاطر نشان کرد: همچنین باید از طریق معاهدات جهانی رابطه حسنه خود را با دولتهای جهان حفظ کنیم؛ باید به جریانهای مؤثر سیاسی جهان اسلام احترام گذاشته و مقام انسانی را خدشه دار نکنیم؛ ما وظیفه داریم زمینه رشد این جریانها را فراهم کنیم و نیز باید از طریق پشتیبانی مالی و اطلاعاتی نسبت به خنثی سازی اقدامات مربوط به سلاحهای کشتار جمعی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ضروری است سازمانهای اسلامی جهان برای جلوگیری از کشتار جمعی  اقدامات ضروری را اتخاذ کنند. نظریات ضد دین و کمونیستی جهانی باید در جهان اسلام مورد تقبیح قرار گرفته و اعمالی که به نام اسلام و در شکل اسلام افراطی صورت میپذیرند باید در سراسر جهان اسلام متوقف  گردند؛ همچنین در راستای تقویت و اتحاد بیشتر جهان اسلام نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی که باهدف خدشه به اسلام صورت میپذیرد باید روشن و افشا شود.

سباوون تأکید کرد: منازعات و درگیریهای قومی و شخصی و گروهی موجب از بین رفتن اتحاد و همدلی اسلامی و همزیستی بین مسلمانان می شود؛ مجاهدان اسلامی باید در این خصوص  برنامه مناسبی را طرح ریزی نموده  و بین خود مصالحه و آشتی برقرار نمایند. 

وی افزود: مسلمانان نباید بیش از حد برای فرق و مذاهب خود تعصب نشان داده و متفکرین و نخبگان جهان اسلام باید دلایل اختلافات قومی و مذهبی را ریشه یابی نموده و نسبت به رفع آنها اقدام مورد نیاز را صورت دهند؛ دلایل عدم همدلی و نیز وقوع منازعات باید مورد شناسایی قرار گیرد و با توسل به همکاری و تعامل و از طریق صلح آمیز تشریح گردند و با توجه به گفته های مسئولین مربوط نسبت به رفع آنها اقدام شود.

 رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان عنوان کرد: موجودیت مسلمانان آسیب پذیر که زندگی آنها با بحران روبرو می باشد باید در کشورهای مختلف جهان بررسی شده و با توجه به دلایل ملی و بین المللی و شرایط منطقه ای، راه حلهای منطقی برای آن مورد بررسی و  تصویب جمعی قرار گرفته  و به اجرا گذاشته شوند. 

وی خاطر نشان کرد: عدم احترام به مذاهب و توهین و مشاجره و بی حرمتی به آنها راه حل اختلافات و تحقق اتحاد نبوده و ما باید با توسل به سیرت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) و نیز صحابه گرامی و علمای اسلامی به عنوان مشعل راهمان نسبت به همزیستی و دوستی اسلامی  اقدام کنیم؛ همچنین ضروری است ما آداب و اندیشه های اسلامی و نیز آزادی بیان اسلامی، آزادی حقوق اسلامی بر اساس عدالت محوری را بدون هتک حرمت و توهین و تهدید ارتقاء دهیم.

 سباوون تأکید کرد: ما کشورهای اسلامی و نهضتهای وحدت اسلامی وظیفه داریم از پخش برنامه های  توهین آمیز در شبکه های فتنه انگیز و حرمت شکن بپرهیزیم؛ لازم است تمام قوای فکری، فرهنگی، فقهی و اخلاقی خود را نه برای مقابله با مسلمانان و بلکه برای مقابله با صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی و نیز کسانی که وحدت و یکپارچگی مسلمانان را مورد تهاجم خود قرار می دهند، استفاده کنیم. 

وی در ادامه به طرح مسأله فلسطین پرداخت و گفت: دفاع از مبارزه فلسطینیان برای کلیه مسلمانان یک اصل بوده که در مورد آن اجماع مناسبی وجود دارد؛  همچنین محافظت از مسجد الاقصی وظیفه کلیه کشورهای اسلامی محسوب می شود؛ کشورها و نهضتهای باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهند و زمینه برقراری صلح در فلسطین از طریق معاهدات و قوانین بین المللی حقوقی را فراهم آورند و برای آزادی مسجد الاقصی که محور همبستگی مسمانان جهان است، تلاش کنند.

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان  در پایان ضمن طلب آمرزش برای آیت الله تسخیری گفت: ایشان از بزرگان جهان اسلام بوده و مبارزاتشان قابل ستایش است؛  تلاشهای همیشگی ایشان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت هیچگاه فراموش نخواهد شد. 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 کشورهای اسلامی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است