Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@02:51:26 GMT

بیم پیک ششم کرونا در پاییز

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۷۹۵۳

بیم پیک ششم کرونا در پاییز

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه رعایت بهداشت شخصی، رعایت پروتکل‌ها به صورت جمعی و واکسیناسیون سه ضلع جلوگیری از بروز کرونا محسوب می‌شوند، گفت: با توجه به عدم رعایت موازین بهداشتی در برخی مناطق و اینکه هنوز به ایمنی جمعی نرسیده ایم، ممکن است پیک ششم را تجربه کنیم.

 حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: مطالعاتی در جوامع  مختلف انجام شده و واکسن‌ها برحسب نوع آن، می‌توانند حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کارایی داشته باشند، البته این میزان در کمیت‌ها زیاد است، وگرنه در مطالعات بالینی میزان کارایی بیشتر نشان داده می‌شود، به عنوان مثال فایزر در مطالعه بالینی ۹۳ تا ۹۴ درصد کارایی داشته، اما وقتی همین واکسن در یکی از کشورهای اطراف ما مورد ارزیابی قرار گرفته، در جمعیت زیاد شاهد بودند که کارایی‌اش حتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه با اقدامات بهداشتی شخصی، جمعی و واکسیناسیون شاید بتوان ۸۰ تا ۹۰ درصد جلوی بیماری را گرفت و تا حدودی پاندمی را کنترل کرد، گفت: حال هر یک از این‌ها اگر رعایت نشود، می‌تواند دلیلی باشد که پاندمی از کنترل خارج شود و در این صورت شاهد پیک [دیگری] خواهیم بود. حال متأسفانه در  شهر مردم اقدامات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و... حال در چنین جامعه‌ای اگر واکسن هم تزریق کنید، باز هم یک بازوی پیشگیری مشکل دارد و از آنجایی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقص دارد، منجر به گردش ویروس شده و پیک‌هایی را خواهیم داشت که از آنجا به سایر مناطق کشور سرایت می‌کند. به هر حال واکسیناسیون ما  به اندازه کافی نیست و هنوز به ایمنی جمعی مورد نظر نرسیده ایم ، این در حالی است که در بسیاری مناطق پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و منجر به گسترش بیماری می‌شود. جماعتی  ادامه داد: در برخی مناطق هنوز به ایمنی جمعی نرسیده ایم، ممکن است پیک ششم را تجربه کنیم، البته اگر پیک ششم ایجاد هم شود با توجه به سرعت واکسیناسیون، ‌ممکن است خسارات زیانباری که در پیک پنجم داشتیم،  نداشته باشیم، هرچند که ما در فصل پاییز هستیم و فصول سرد، فصولی هستند که این ویروس‌ها می‌توانند بیشتر فعالیت کنند. 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت