Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@13:52:48 GMT

گردشگری پایه توسعه فرهنگی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۹۱۲۸

گردشگری پایه توسعه فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش صدای ایران، سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شده و تا فردا ادامه دارد.

در این مراسم سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: شاید پاندمی کرونا باعث شده باشد صنعت گردشگری آسیب جدی ببیند اما به طور قطع صنعت گردشگری جای خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که بسیاری از کشورها عملاً توسعه اجتماعی و اقتصادی خود را مدیون گردشگری هستند، امیدواریم این سمپوزیوم و رویدادهای مشابه در آینده بتواند راهکار جدی برای دولت جدید ارائه دهد. در این مسیر صد ساله، کشور ما شاید مشکلات متعددی صنعت گردشگری داشته است که به هماهنگی و همکاری بین نهادهای علمی و سیاست گذاری بر می‌گردد. در واقع به همین دلیل بوده است که نتوانستیم از آن بهره لازم را با وجود پتانسیل‌های خوب ببریم. در این هم افزایی می‌خواهیم به این پتانسیل‌ها رنگ واقعیت ببخشیم.

وی در ادامه گفت: ناگفته نماند که بخش خصوصی در این حین بسیار خوب عمل کرده است. مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ با داشتن پژوهشگاه گردشگری آمادگی خود را برای توسعه گردشگری کشور در کنار پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اعلام می‌کند. یکی از سه مؤلفه مهم در توسعه صنعت گردشگری سیاست ملی در نظام گردشگری است که باید با تدوین اسناد معتبر فضای بهبود دهنده‌ای را ایجاد کنیم. در واقع شکوفایی کشور به توسعه اقتصادی و اجتماعی وابسته است که صنعت گردشگری پایه مهمی برای رسیدن به این هدف است، امیدواریم که گردشگری بتواند در زندگی مردم اثر خوشایندی بعد از این بیماری منحوس بگذارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سمپوزیوم یکصد سال گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ سید سعید هاشمی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد