Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای شهر قزوین برای بررسی چند لایحه از جمله کمک به رانندگان عضو تعاونی سازمان تاکسیرانی برای تشکیل خانه تاکسی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای شهر قزوین عصر دوشنبه با حضور اعضا در تالار مردم برگزار شد.

در این جلسه چند لایحه ارائه شده مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر را تبریک گفت و اظهارداشت: امیدواریم همه از پیروان راستین آن حضرت باشیم و به دستورات دینی عمل کنیم و از اخلاق حسنه رسول اکرم الگو بگیریم.

وی افزود: باید کمک کنیم اخلاق در جامعه رواج یابد و همه به اخلاق حسنه متخلص شویم.

فصیحی رامندی با گرامیداشت سالروز عملیات ولفجر ۴ را هم گرامیداشت و افزود: رزمندگان قزوینی با گردان حضرت رسول(ص) دراین عملیات مشارکت داشتند و افتخار آفریدند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه اظهارداشت: حکم شهردار قزوین توسط وزیر کشور صادر شده و فردا سه شنبه در ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه مراسم رسمی معارفه ایشان برگزار می شود.

فصیحی رامندی یادآورشد: انتقال نخاله ها حدود ۳۷۵ میلیون تومان هزینه دارد و بیش از 1200 خودروی سنگین باید این خاکبرداری را انجام دهد که حدود یک ماه زمان لازم دارد اما چون رانندگان تاکسی در آن ذینفع هستند نظر شورا مثبت است.

در این جلسه عرشیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: تعاونی تاکسیرانی اخیرا زقطعه زمینی به مساحت 5 هزار و 92 متر در اراضی کوره را در مزایده شهرداری خریداری کرده اما خاک دپو شده زیادی در زمینها موجود است که انتقال آن هزینه سنگینی نیاز دارد که در توان این تعاونی نیست.

وی بیان کرد: قرار است این زمین به عنوان« خانه تاکسی» پس از ساماندهی به محلی برای ارئه خدمات فنی خودرویی از جمله مکانیکی، جلوبندی، صافکاری، نقاشی  و کارواش برای اعضا و سایر فعالان این عرصه استفاده شود.

عرشیا تصریح کرد: با ارائه لایحه درخواست خاکبرداری توسط شهرداری داریم تا این مجموعه را برای خدمات رسانی با تعرفه دولتی به همه رانندگان تاکسی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین حدود ۵ هزار راننده تاکسی داریم که ۷۰۰ نفر عضو تعاونی هستند و با راه اندازی این مجموعه می توانیم خدمات فنی را با ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب ارائه کنیم.

محسن حق شناس در این جلسه اظهارداشت: این تعاونی زمین در مزایده خریداری کرده و باید قطعه فروخته شده ساماندهی و تحویل داده می شد و قرار نیست به خانواده خودمان هم کمک نکنیم. 

وی اضافه کرد: باید ما هم به رانندگان تاکسی خدمات بدهیم و این کار حداقل حقشان است و درخواست می کنیم شورا موافقت کند و وظیفه شهرداری پاکسازی این زمین کند زیرا رانندگان تاکسی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند و امروز فرصت جبران داریم.

حق شناس افزود: تکلیف ما این است به سازمان تاکسیرانی کمک کنیم لذا باید با این لایحه و خاکبرداری موافقت شود و سخت گیری نکنیم تا مشکل چند ساله حل شود.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورا هم گفت: وقتی رای مثبت دهیم شاید برای سایر تعاونی ها توقع و حقی ایجاد شود  لذا صلاح نیست بدون هدف در این محدوده هزینه کنیم البته باید راه حلی برای کمک به تاکسیرانی پیدا شود.

 

فاطمه اشدری عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: رانندگان تاکسی خانواده شهرداری هستند و باید نگاه ما به سازمانهای خدمات رسان توام با تعامل و همکاری باشد و ما رانندگان را فرزندان شهرداری می دانیم، دقت کنیم اینجا تعاونی هفت سنگان و نیاوران نیست بلکه یک مجموعه زحمتکش است و ما حتما الزام داریم به آنها کمک کنیم.

اشدری بیان کرذ: این افراد زمین را با نخاله خریدند در حالی که بایستی پس از تخلیه تحویل می شد و انصاف نیست هزینه دیگری به این گروه زحمتکش تحمیل شود و مطمئن باشید منابعی از دست نمی رود بلکه به دست یک گروه دیگر زحمتکش داده می شود ضمن آنکه ما با تجهیزات شهرداری قرار است نخاله جابجا کنیم و پولی جابجا نمی شود.

خانم نقوی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: اگر قرار است کمک نامتعارف به یک تعاونی داشته باشیم باید برای دیگران هم غفکری کنیم لذا بهتر است موافقت کنیم تا این کار با ماشین آلات شهرداری انجام شود تا هزینه  ها کاهش یابد و در کنار آن از روش مشارکت استفاده کنیم تا شهرداری در سود ناشی از فعالیت اقتصادی هم سهیم شود.

در ادامه حسین صلح جو تصریح کرد: اگر شورا با لایحه موافقت کرده و در ادامه کار سهم آورده شهرداری را بیشتر کنیم تا به رانندگان تاکسی کمک کنیم از محل آورده و تراکم می توانیم سود منطقی را به رانندگان تزریق کنیم.

در ادامه این لایحه با اکثریت آرای اعضای شورای شهر تصویب شد.

بررسی مطالعات آب خام شهرک عظیمیه دستور دیگر این جلسه بود که مقرر شد لایحه ای برای اصلاح عودت و در کمیسیون مربوطه پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر قزوین فصیحی رامندی رانندگان تاکسی شورای شهر شهر قزوین کمک کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم