Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@04:43:16 GMT

شناسایی نخبگان ورزشی از مدرسه تا دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۲۳۸۴

شناسایی نخبگان ورزشی از مدرسه تا دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در آیین تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۲۸ مهرماه در سالن کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های ورزش از حوزه‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی به شمار می‌رود. ما به شعار «ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی آید و کاستی» باور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کسالت بر انسان تاثیر می‌گذارد و ورزش همگانی می‌تواند منجر به ارتقای حوزه فرهنگ شود. در سند تحول و تعالی دانشگاه این امر ذکر شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ازاد گفت: در بحث ورزش قهرمانی و همگانی، موضوع از «پایه تا ستاره» را پیگیری می‌کنیم. باشگاه‌داری دانشگاه آزاد با سایرین متفاوت است، ما می‌خواهیم از مدارس سما و دانشگاه، افراد مستعد را شناسایی و این افراد را در تیم‌های‌ باشگاهی با شعار از پایه تا ستاره رشد دهیم و به کار گیریم.

وی افزود: قهرمان نماد ورزش ملی هستند و اعتماد بنفس را در جامعه تقویت می‌کنند و ضرورت دارد از آن‌ها تقدیر شود. قهرمانان اخلاق هستند امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند این افزاد را به جامعه تحویل دهد.

انیستیتو تربیت مربیان حرفه‌ای در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در ادامه این مراسم گفت: کمیته ورزش المپیک بر این باور است باید ورزشکاران را برای زندگی آماده کنیم. آماده کردن ورزشکار برای زندگی مسیری جز آموزش ندارد و دانشگاه آزاد به خوبی توانسته است این وظیفه را بر عهده بگیرد. خدمت دانشگاه آزاد به کشور این بوده که توانسته ورزشکاران را به گونه‌ای تربیت کند که پس از توفیقات علمی خوش درخشیده‌اند.

وی افزود: باعث افتخار دانشگاه آزاد است که قهرمانان المپیک و پارالمپیک از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند. در دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی در وزارت ورزش بر رشته‌هایی سرمایه‌گذاری شد که مزیت نسبی کشور هستند. قهرمانان کشور در رشته کشتی، کاراته و تیراندازی چه در المپیک و چه در بازی‌های آسیایی در تیم‌های دانشگاه آزاد آمادگی خود را افزایش دادند. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: قهرمانان، برندهایی هستند که تمامی افراد جامعه دوست دارند در کنار این افراد حضور داشته باشند. حضور آنان در جامعه این انگیزه را ایجاد میکنند که سایر دانشجویان در کنار آنان درس بخوانند.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت ورزش، راه‌اندازی انستیتو تربیت مربیان حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است. در این‌راستا باید یک دانشکده تربیت بدنی را به عنوان محور این انیستیتو قرار دهیم.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1115597 برچسب‌ها معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت ورزش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی به همت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی بجنورد در محوطه باز دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: اسفند سال گذشته برای برگزاری این جشنواره جلسات متعدی با ارگان‌هایی همچون شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی استان برگزار شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این جشنواره را در روز معلم در دانشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تصریح کرد: طناب‌کشی، دوزپا، دارت، لی لی و هفت سنگ از جمله رشته‌های ورزشی بودند که دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی بالغ بر دو هزار نفر برحسب علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها شرکت کردند که پس از داوری مسابقات توسط مسئولان حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

عبدی با اشاره به برنامه‌های متعدد این جشنواره افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانشجویان و دانش آموزان همراه بود و کانون‌های فعال دانشگاه نیز از جمله کانون دست آرا حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون دست آرا گفت: به همت دانشجویان فعال در کانون دست آرا دانشگاه آزاد بجنورد، در بازارچه فروش، دست ساز‌های دانشجویی نیز به عرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره برپایی سیاه چادر‌های عشایری بود که با پخت غذا‌های محلی، فروش محصولات لبنی محلی همراه بود.

عبدی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار به صورت دانشگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: جشنواره‌های اینچنینی به صورت جداگانه در استان‌ها توسط ارگان‌های متولی مختلفی برگزار می‌شود، اما این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی و ورزشی که داشت برای نخستین بار در سطح استان و در سطح کشور در واحد دانشگاهی بجنورد برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از حوزه تربیت‌بدنی واحد بجنورد و بخش فرهنگی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های لازم به دنبال این فرصت هستیم که چنین جشنواره‌هایی که موجب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می‌شود را توسعه و گسترش دهیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر جامعه دانشگاهی با فرهنگی بومی محلی گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم