Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز دوشنبه هفته جاری خداداد افشاریان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و داور بازنشسته کشور، در بخشی از مصاحبه خود عملکرد مربیان را زیر سئوال برده بود که باعث ناراحتی مربیان سرشناس ایران ازجمله امیر قلعه‌نویی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، حالا کانون مربیان فوتبال ایران در واکنش به صحبت های افشاریان پاسخی در جواب صحبت های ایشان برای تابناک  ارسال کرده که عینا منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن بیانیه کانون مربیان فوتبال ایران 

سخن گفتن به عنوان یکی از امور مهم زندگی در بدو نظر بسیار آسان و بی تکلف تلقی می گردد؛ اما همگان می‌دانند به کارگیری این نعمت بی بدیل دارای آداب و رسوم خاصی است.
بخش هایی از آداب سخنوری که زمینه تفاهم بهتر را فراهم و ما را از لغزش های احتمالی ایمن خواهد ساخت رعایت سطح درک مخاطبان و سنجیده گویی است چراکه بیهوده گویی جامعه را به بیراهه کشانده و تبعات بی شماری به همراه خواهد داشت.

در سالهای اخیر مکررا شاهد اظهارنظرهای نسنجیده و شبه کارشناسانه و به تبع آن پیامد ها و جو روانی منفی در ورزش و بویژه فوتبال کشور بوده ایم و گویی نمی توان پایانی نیز برای اینگونه اظهار فضل های زیان بار متصور بود. روز گذشته رئیس محترم کمیته داوران فدراسیون فوتبال در اظهارنظری عجیب از عدم توانایی برخی مربیان (که دستمزد بالا دریافت می کنند) در آموزش بازیکنان سخن گفت که طبیعتا باید پاسخگوی برخی سئوالات مرتبط نیز باشند:

- با چه میزان و چه مدلی از تحقیقات شما مدعی عدم توانایی برخی مربیان در آموزش بازیکنان هستید؟

- کدام بند در اساسنامه و آئین نامه های داوری اجازه کنکاش در مسائل فنی و یا قراردادهای مربیان را به رئیس کمیته داوران داده است؟

- آیا تمام مشکلات جامعه شریف داوری را در این مدت حل نموده اید که الان به خود اجازه می دهید به امور مربیان وارد شوید؟

- بعنوان عضو محترم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چه اقدامی برای رفع مشکل مورد نظر داشته اید؟ در استان تحت مدیریت خود( استان کهگیلویه و بویراحمد)چطور؟

کانون مربیان فوتبال ایران ضمن اذعان به وجود برخی کاستی ها در ساختار فنی فوتبال کشور (علیرغم اشتیاق جامعه شریف مربیان و داوران) همگان را به سنجیده گویی و رعایت اصول حرفه ای دعوت می نماید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی کانون مربیان بیانیه مربیان فوتبال مربیان ایرانی خداداد افشاریان ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی کانون مربیان فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟