Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تصمیم به برگزاری یک جلسه فوق العاده دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آگاه خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل امروز (چهارشنبه) یک جلسه فوق العاده غیرعلنی درباره کره شمالی برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر پس از آن منتشر شد که رسانه های رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از روی زیر دریایی توسط پیونگ یانگ را تایید کردند.

کره جنوبی نیز روز گذشته گزارش داد که به نظر همسایه شمالی این کشور یک موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از زیردریایی را در سواحل شرقی این کشور آزمایش کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس از این آزمایش با بیان اینکه آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای این کشور است، از کره شمالی خواست تا دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

کره شمالی تاکنون با چنین پیشنهاداتی مخالفت کرده و آمریکا و کره جنوبی را متهم کرده که در ظاهر خود را به دیپلماسی و مذاکره علاقمند نشان می دهند اما درعین حال با اقدامات نظامی باعث تشدید تنش در منطقه می‌شوند.

این جلسه که قرار است امروز عصر آغاز شود به درخواست بریتانیا و آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت خلع سلاح شبه جزیره کره شبه جزیره کره اخبار کره شمالی تنش هسته ای کره شمالی شورای امنیت اخبار کره شمالی تنش هسته ای کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد