Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با اختلاف بین اعضای شورای اسلامی شهر زیراب سواکوه، مدیریت این شهر رها شد و به شهرداری که خود رای دادند، برخی از اعضا اجازه نشستن بر کرسی شهردار را نمی‌دهند! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، کمتر از 6 ماه گذشته شاهد انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها هم‌ زمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت برای کسب جایگاه در پارلمان شهری، سوژه داغ روزهای انتخاباتی ماه‌های گذشته بود. سوژه‌ای که وعده‌ها و شعارهای داوطلبان شورای شهر بر شراره آن می‌افزود. در شهرهای سوادکوه مردم به امید وعده‌های داوطلبان دوره ششم برای پایان بخشیدن به تب‌وتاب‌ها و حواشی شورای دوره پنجم، پای صندوق رای رفته و با اعتماد به کاندیداهای جدید، منتخبان خود را بر کُرسی‌های پارلمان شهری نشاندند.

باوجود آنکه از آغاز به کار دوره ششم و فرصت یک‌ ماهه انتخاب شهردار، مدت‌ها می‌گذرد اما در شهر زیراب شگفتی‌هایی از شورای دوره جدید رونمایی شد و هرآنچه از اعتماد مردمی بود، به یکباره فرو ریخت. حتی در نخستین جلسه رسمی شورا، همه اعضاء حضور نیافتند و مقدمه‌ای شد بر اختلافات دامنه‌دار و آشکارای اعضای جدید، اختلافاتی که بر مبنای آن انتخاب شهردار همچنان در هاله‌ای از کشمکش‌ها نافرجام مانده و شهر زیراب در بلاتکلیفی مدیریت شهری است.

اختلافات آشکارای شورای دوره ششم، مانع از جمع شدنشان دور یک میز شد. اعضایی که هر کدام برای اثبات خود به دیگری، مردم را فراموش کرده و سرنوشت یک شهر را بازیچه رفتارهای خود کرده‌اند. همین امر انتقاد‌های زیاد مردمی را در پی داشته است.

علی‌اشرف خلیلی یکی از شهروندان زیرابی با انتقاد نسبت به وضعیت فعلی شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: امید زیادی به شورای دوره جدید بود اما اکنون فراتر از آنچه تصور کردیم رخ داد.‌درحالی که در زمان تبلیغات انتخاباتی با اطمینان صحبت از اتحاد 5 نفره بود اما اکنون حتی در نخستین جلسه 3 به 2 شده و همه شرکت نداشتند. 

خلیلی معتقد است با ورود بزرگان شهر و اعتماد‌ سازی بین اعضای شورا، دامنه اختلافات پایان خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با ورود بزرگان شهر و اعتمادسازی بین اعضای شورا، می‌توان به حواشی پایان داد و بحث انتخاب شهردار را هم می‌توان با روال بهتری پیش برد. 

این فعال اجتماعی با بیان اینکه باید بین اعضای شورای شهر اعتماد شکل گیرد، تصریح کرد: وقتی بین اعضا اعتماد نباشد، نمی‌توانند همدیگر را در زمینه‌های مثبت یاری دهند. اکنون تلاش دارند تا خود را به هم ثابت کنند. درواقع اختلافات به سلب اعتماد برمی‌گردد. 

این شهروند زیرابی افزود: شورای فعلی در سعی برای ایجاد چالش و سنگ‌اندازی برای همدیگرند که این امر مانعی برای توسعه و قدم‌های مثبت شده‌ است. فقط با همدلی می‌توان باعث توسعه شهری شد. 

خلیلی تصریح کرد: اگر اعضای شورا یا هر مسئولی، تقوا داشته باشند، تنها به فکر توسعه باشند و در زمینه رفع تبعیض قدم بردارند، به راحتی بسیاری از مسائل حل می‌شود.

حشمت سمیعی شیردره تحلیل‌گر سیاسی و اجتماعی درمورد وضعیت فعلی شهر زیراب، اظهار داشت: اگرچه از نظر شکلی مراسم تحلیف شورا و سیکل اداری انجام شده اما از نظر محتوایی زیراب فاقد شورای دوره ششم و شهردار است. 

وی تصریح کرد: شورای زیراب یک تیم 5 نفره است که باید مصوباتی که قابلیت اجرایی دارد داشته باشند، اما هنوز این 5 نفر نتوانسته‌اند دور هم و بدون حاشیه جلسه‌ای برگزار کنند و تیمی 3 نفره و 2 نفره تشکیل داده‌اند و فاقد شورای منسجمی هستیم. 

بخشدار ادوار گذشته زیراب با بیان اینکه موضوع انتخاب شهردار نیز حاشیه دیگر برای شهر شده است، خاطرنشان کرد: طبق قانون اعضای شورا طی یکسری فرایند یا از طریق رزومه افراد، شهردار انتخاب می‌کنند و یا شهردار قبل را ابقاء می‌کنند. شهردار با سه رای به استانداری معرفی شد اما استاندار وی را فاقد صلاحیت اداری برای شهردار شدن دانسته و احراز پُست اتفاق نیفتاد. چرا که شهردار کارمند وزارت کشور نبوده و 11 ماه مدیریت پایه را کسری داشته‌اند. 

سمیعی افزود: اعضای شورای شهر زیراب نامه عدم احراز استانداری را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند و با 5 رای شورای حل اختلاف، شهردار را به رسمیت می‌شناسند. اما تیم دو نفره شورا ، موافق به انتخاب سرپرست و تیم سه نفره، موافق ابقاء هستند.‌ درحال حاضر شهر زیراب درحالت رکود قرار دارد. 

این فعال رسانه‌ای معتقد است دوره ششم شوراها فرصتی برای تبدیل شدن نهال شورا به درخت تنومند است و باید با برون رفت از مشکلات، برنامه‌ای چندساله برای توسعه تدوین و اجرا کرد و یادآورشد: شورا در دوره ششم به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده بنابراین اعضای این دوره برای برون رفت از مشکلات باید برنامه‌های چند ساله تدوین کنند. شورای زیراب دور یک میز بنشینند و تمام کدورت‌ها و حواشی را کنار گذاشته و با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، گام‌های توسعه را بردارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اعتماد مردمی نسبت به شورای اسلامی جریحه‌دار شده است، خواستار ورود فرماندار برای ایجاد اتحاد بین اعضای شورای شهر شد و تصریح کرد: نقش دستگاه‌های اجرایی و فرماندار در این موضوع حیاتی است. انتظار داریم فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین به قضیه ورود پیدا کند و 5 عضو را درکنار یکدیگر قرار داده تا انرژی اعضا صرف امور شهری شود.

به گزارش تسنیم، وعده‌های شعاری شورای جدید زیراب، خیلی زود رنگ باخت و آن روی سکه ناخوش خود را نمایان ساخت. رنگ باختنی که مردم را نگران آینده مبهم شهر کرده است. گرد نا‌امیدی در شهر پراکنده شده و اعتماد‌ها از بین رفته است. اگرچه در طی هفته‌های اخیر خبری مبنی بر اتحاد اعضای شورا و اتمام حواشی انتخاب شهردار در شهر پیچید و پایان اختلاف‌ها و آغاز خدمت‌رسانی را نوید داده بودند، اما تب و تاب اثبات اعضای شورا به یکدیگر فروکش نکرد و هر کدام سازی بر دست، گوش‌خراش‌تر از قبل نواختند. تا به امروز ضررهای ناشی از رفتار‌های عجیب اعضای شورا، گریبان شهر را گرفته و ادامه این روند، خوشایند نخواهد بود.

اعضای شورای شهر زنجان با تقسیط هزینه پروانه ساختمانی موافقت کردنداهتمام شورای شهر ششم در مناسب‌سازی اماکن ورزشی و تفریحی برای تمام تهرانی‌هاحذف دلالان ارائه برخی از خدمات شهری به شهروندان در دستور کار شورای شهر است

بی‌احترامی به آرای مردمی و پشت‌پا زدن به هر آنچه که موجب اعتماد شده بود، جبرانش کمی سخت شده است. گفته شده به زودی وضعیت مشخص خواهد شد، امیدواریم این بار واقعا شاهد پایان اختلافات و آغاز خدمت و توسعه باشیم البته به شرط آنکه شاهد جریان جدیدی از مقابله اعضای شورا با هم نباشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعضای شورای شهر بین اعضای شورا انتخاب شهردار شورای اسلامی شورای دوره شهر زیراب بین اعضا دوره ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت فرارسیدن روز ملی شوراها امروز در نماز جمعه تهران و در حضور نمازگزاران تهرانی عنوان کرد: روز ملی شوراها را به عموم مردم و جامعه شورایی و روز کارگر و معلم را به کارگران زحمتکش و فداکار و معلمان فرهیخته و خدوم کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جای بسی افتخار است که ایران امروز در اوج اقتدار و عزت به‌عنوان الگوی انقلابی و آزادی خواهی در دنیا و منطقه مطرح شده است. پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران چشمگیر و صعودی بوده و چشم جهانیان را خیره کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با فرمان تاریخی حضرت امام به شورای انقلاب مبنی بر تهیه و تصویب آئین نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستایی است که متأسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی، فعالیت شوراها با تأخیر از سال ۱۳۷۸ شروع به کار کردند.

دبیری ادامه داد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است. به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشورند.

وی با اشاره به مردمی بودن نهاد شورا اظهار داشت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند. در همین موضوع سیل اخیر سیستان و بلوچستان اعضا شوراهای شهر و روستا و شورای عالی استان‌ها از استان سیستان و بلوچستان از اولین لحظه‌ها و به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات مردم سیل زده بودند. چراکه اعضای شورا خود از جنس همین مردمند و هنوز هم برای باز گشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری‌ها است. از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین وظیفه دولت، ما و تمامی مسئولان مهار تورم است. عدم افزایش دستمزد کارکنان و کارگران متناسب با نرخ تورم معنای فقیر تر شدن روز به روز مردم با افزایش فاصله طبقاتی است. این وظیفه ماست که این مشکل را حل کرده و با ایجاد امکانات رفاهی امید را در جامعه افزایش دهیم و بتوانیم مشارکت مردم را در تمام امور ارتقا دهیم. راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است. پس بیایید متحد و همدل، با هم مشارکت مردم را افزایش داده و مردم را محرم خود بدانیم. چرا که مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور نظام محسوب می‌شوند.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه شورایی با توجه به ظرفیت قانونی خود مبنی بر برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در راستای انجام خدمات اجتماعی، رفاهی و عمرانی، آمادگی خود را جهت تحقق شعار سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» و اقدامات عملی در این رابطه را اعلام می‌نماید. از این رو استفاده از ظرفیت عظیم جامعه شورایی که در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و به دنبال حل مشکلات مردم هستند در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

دبیری توضیح داد: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها کمک رسانی و امداد در مواقع بحرانی و تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آن‌ها را از دیگر وظایف شوراها در روستاها برشمرد و گفت: اعضای شوراهای روستا به‌خوبی توانسته‌اند این وظایف را انجام می‌دهند.

وی افزود: در شهرها نیز علی‌رغم کمبودها و مشکلات مرتبط باید درآمد پایدار، تلاش خود را برای توسعه مناطق کم‌برخوردار مصروف می‌دارند.

دبیری ضمن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بیان کرد: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما «اجرای مدیریت یکپارچه شهری» است که در آن تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند. همان تجربه موفقی که در تمام دنیا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند گفت: اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها بی‌صبرانه منتظر ملاقات با مقام معظم رهبری هستند و ما اینجا از بیت حضرت آقا در خواست می‌کنیم که در زمان مقتضی اجازه این ملاقات را به جامعه شورایی کشور بدهند تا جامعه ۱۲۷ هزار نفری شوراهای کشور با انگیزه و اشتیاق بیشتر در رابطه با عملی کردن شعار سال قدم‌های بلند و مؤثری را بردارند.

کد خبر 6089187

دیگر خبرها

  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی