Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای نگهبان گفت: هرچه امروز مسلمانان دارند از زحمات و خدمات پیامبر رحمت است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه (28 مهر 1400) این شورا با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت رسول (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت گفت: هرچه امروز مسلمانان دارند از زحمات و خدمات پیامبر رحمت است و ما باید قدردان ایشان باشیم و از خداوند میخواهیم که ما را با ایشان و آل طاهرینش محشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنتی در ادامه افزود: امام صادق (ع) نیز که در آستانه میلاد ایشان هستیم در عمر پر برکتشان با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات و کنترل‌های که نسبت به ایشان می‌شد، توانستند انبوهی از روایات در ابواب مختلف فقهی را بیان کنند و تا قیامت آثارشان محل برکت مسلمانان باشد.
وی افزود: روایات امام صادق(ع) در حوزه‎های مختلفی همچون توحید، نبوت، امامت و بسیاری از اصول و فروع دین است و کرسی درس ایشان موجب تربیت شاگردان و مجتهدان بسیاری در طول تاریخ شده که اگر نهضت علمی ایشان نبود شاید تا الان چیزی از اسلام باقی نمانده بود.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه "وحدت" میان مسلمین عبادت است و باید هرچه می‌توان آن را توسعه داد، به انتشار برخی اخبار درخصوص مذاکرات بین ایران و عربستان اشاره کرد و با استقبال از نزدیکی و مذاکره این دو کشور مسلمان منطقه تصریح کرد: اگر مشکلات بین این دو کشور مسلمان حل شود، اقدامی مهمی صورت گرفته است.
جنتی در پایان افزود: مشکلات دنیای اسلام تحمیلی و خواست قدرت‌های ضد اسلام است و اگر دولت‌ها و کشورهای اسلامی این حقیقت را متوجه باشند به جای اینکه به فکر نقشه‌ها و طرح‌های شیطانی مستکبران باشند، حول محور واحد و اشتراکات، تأمین منافع امت اسلامی را دنبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آیت الله جنتی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد