Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:47:39 GMT

استاندار جدید همدان را بیشتر بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۳۷۱

استاندار جدید همدان را بیشتر بشناسیم

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» سال ۱۳۴۵ در همدان متولد شد وی از نیروهای با سابقه وزارت کشور است که معاونت سیاسی و امنیتی استانداری همدان، فرمانداری دماوند، فرمانداری پاکدشت، مدیرکل اقتصادی استانداری تهران، مدیر امور اداری و بازرسی ستاد رسیدگی به امور آزادگان استان همدان را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر پست های مدیریتی قاسمی فرزاد می توان به معاونت اداری و مالی ستاد نصر، رئیس اداره اول سیاسی فرق و ادیان وزارت کشور، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، مشاوره رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور اشاره کرد.

استاندار جدید همدان دارای مدرک کارشناس ارشد مطالعات منطقه ای است و وی رزمنده و جانباز دفاع مقدس با سابقه ۶۶ ماه اسارت است.

رییس جمهوری: استانداران، امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و انقلابی در استان‌ها برای پیشبرد اهداف دولت و امور کشور، گفت: استانداران امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: استانداران با در نظر گرفتن دغدغه‌های مردم، برنامه‌ای جامع و امیدآفرین مبتنی بر راهکار برای حل مشکلات و البته به عنوان برشی از برنامه کلی دولت در کشور، برای استان محل ماموریت خود تدوین کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است.

قاسمی فرزاد شانزدهمین استاندار همدان بعد از انقلاب

«علیرضا قاسمی فرزاد» شانزدهمین استاندار همدان پس از پیروزی انقلاب است و از ابتدای انقلاب تاکنون «رضا تمدن، عباس حائری، محمدعلی کی نژاد، محمد صالح مدرسه ای، علی دانش منفرد، محمدرضا سپهری(سرپرست)، محمدعلی تقی جهرمی، احمد خرم، علی جابریان همدانی، علی اصغر زبردست، بهروز مرادی، کرم رضا پیریایی، علی محمد آزاد، محمدناصر نیکبخت و سید سعید شاهرخی» سکان استانداری همدان را بر عهده داشتند.

 احمد خرم و محمد ناصر نیکبخت هر یک با پنج سال خدمت رکورددار استانداری همدان در بین ۱۵ استاندار پیشین این استان هستند.

استان همدان با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 استان همدان در گستره ای به مساحت ۱۹ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع، در غرب ایران بین ۳۳ درجه و۵۹ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی و۴۷ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرارگرفته است.

این استان از شمال به استانهای زنجان و قزوین، از جنوب به استان لرستان، از شرق به استان مرکزی واز غرب به استان کرمانشاه و قسمتی از استان کردستان محدود است.

اساس اقتصاد استان همدان در مرحله اول کشاورزی و دامپروری و در مرحله بعدی استخراج معادن است.

اراضی دیم شهرستان همدان بیش از دیگر نقاط استان است و از لحاظ عملکرد در واحد سطح در حد پایین بوده در کاهش تولید گندم منطقه نقش بسزایی دارد.

کشت در این استان به صورت دیم و آبی صورت می گیرد و بیشتر اراضی کشت شده به صورت دیمی است.

عمده ترین محصولات کشاورزی استان همدان گندم و جو است. پس از آنها سیب زمینی و چغندرقند و در کوهستان ها انواع میوه ها و در دامنه ها، انگور، غلات، حبوبات و صیفی است.

شیوه دامداری این استان بیشتر سنتی است، ولی با آموزش های لازم اصلاح نژاد می توان تولید محصولات دامی را بالا برد. به علت تنوع آب وهوا، وجود مراتع وسیع و ییلاق بودن منطقه برای عشایر دامدار، از اهمیت خاصی برخوردار است.

با ایجاد مجتمع های دامداری علمی که زیر نظر مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی فعالیت دارند در حال حاضر تولیدات دامی افزایش یافته است.

در استان همدان صنایع دستی بیش از صنایع ماشینی گسترش دارد و اهمیت آن از قدیم بارز بوده است. 

مهمترین صنایع دستی استان قالی بافی، سفالگری، گیوه بافی، کفش دوزی، پوستین دوزی و دباغی است.

قالی بافی همدان در سطح ایران مشهور است و قالی های ریزبافت آن به خارج صادر می شود. انواع ظروف و ابزار سفالی تهیه شده علاوه بر توزیع در استان به خارج از منطقه صادر می شود.

برچسب‌ها هیات دولت همدان استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت همدان استانداری همدان هیات دولت همدان استانداری همدان استانداری همدان قاسمی فرزاد استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان

استاندار لرستان از نبود اعتبار ۲۵۰میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید استانداری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در زمینی به‌مساحت 32هزار مترمربع در 22شهریور 1394 آغاز شد و این پروژه در سال 1399 با پیشرفت فیزیکی 70درصدی متوقف شد.

عدم تأمین منابع مالی و عدم استفاده از منابع استانی به‌عنوان دلایل توقف ساختمان جدید استانداری لرستان در سال‌های اخیر مطرح بوده‌است.

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

ابوطالب شفقت، صبح امروز، در بازدید از ساختمان در دست احداث استانداری لرستان، گفت: این پروژه به‌علت نبود منابع مالی تاکنون نیمه‌تمام مانده‌است.

او با بیان اینکه احداث ساختمان جدید استانداری لرستان به 250میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: مهلت زمانی حدود پنج ماهه را برای شناسایی پیمانکار و استقرار معاون عمرانی برای پیشبرد امور اجرایی این پروژه تعیین می‌کنیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: ساختمان جدید استانداری به تغییراتی در معماری نیاز دارد تا بتوانیم این پروژه را به‌خوبی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان