Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره توسعه گردشگری دینی و مذهبی در ایران اظهار داشت: بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری دینی و مذهبی نیازمند وسعت دید، همکاری و مشارکت ملی است. در حال حاضر تشکیل کارگروه ملی گردشگری دینی و مذهبی در معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دست اقدام است که جلسه مقدماتی آن ماه گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: توسعه گردشگری داخلی با محوریت گردشگری مذهبی و زیارتی و همچنین جذب گردشگران خارجی برای دیدن آیین‌ها و مناسک دینی در ایران -علاوه بر گردشگران زیارتی ورودی از کشورهای همجوار-  هدف اصلی این کارگروه ملی است. همچنین در این کارگروه الزامات و سیاست‌ها برای طراحی بسته‌های سفر گردشگران خارجی سایر ادیان که علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند و اماکن مذهبی مربوط به دین خودشان را ببینند، بررسی و تدوین می شود.

وی گفت: در این کارگروه ملی سیاست‌های تشویقی برای ترغیب گردشگران داخلی برای توجه آنها به سفر و بازدید از آیین‌ها و شعائر دینی، مراسم اعتکاف، عزاداری‌ها و مولودی‌ها دینی و مذهبی، علاوه بر زیارت و بازدید اماکن مذهبی و بارگاه‌های مقدس، بررسی و تصویب می‌شود. به طور مثال در شهرهایی مانند زنجان و اردبیل عزاداری‌های خاص عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شود که گردشگران داخلی از نقاط مختلف کشور می‌توانند برای بازدید از این آیین‌ها سفر کنند.    

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی اظهار داشت: مراکز و دستگاه‌های متولی امور مذهبی و دینی کشور در این کارگروه نقش بسزایی خواهند داشت. از صاحب‌نظران حوزه‌های علمیه و اندیشمندان دانشگاهی و همچنین سایر ذی‌نفعان و فعالان صنعت گردشگری از تورگردانان تا راهنمایان برای همکاری در این کارگروه دعوت خواهد شد تا بتوانیم در کنار یکدیگر گردشگران داخلی و خارجی را از بازدید صرف اماکن و زیارتگاه‌ها، به سمت بازدید سایر آیین‌ها و مناسک دینی سوق دهیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: متولی اصلی این کارگروه ملی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی است و سایر دستگاه و نهادهای مرتبط در این شورا عضویت خواهند داشت که به زودی با تعیین نهایی، احکام عضویت دائمی صادر و بلافاصله جلسات اصلی آن تشکیل خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: گردشگری دینی و مذهبی وزارت میراث فرهنگی کارگروه ملی آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟