Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی  قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در رابطه با قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: در رابطه با استقبال از طرح باید گفت عموما به توان مالی پرداخت هزینه‌های این واحد‌ها باز می‌گردد، زیرا که قیمت زمین این طرح بر اساس قانون تقریبا مجانی است، چیزی که مردم می‌آورند، هزینه ساخت آن است و در این طرح هزینه‌های ساخت را متقاضیان و بخشی را از محل تسهیلات پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ میلیون تومان بود.

او در ادامه بیان کرد: اما در این طرح با توجه به ظرفیتی که در این قانون وجود دارد، قرار است  بانک‌ها حدود ۲۰ درصد از منابع داخلی خود را  به میزان ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دهند. اما این امکان وجود دارد که سقف تسهیلات افزایش پیدا کند. مورد بعد در رابطه با هزینه‌های ساخت است که این هزینه در طرح اقدام ملی مسکن به اندازه تمام شده بود. در این طرح نیز به همین شکل و برعکس طرح مسکن مهر است، اما در این طرح برنامه‌هایی در نظر هست تا هزینه ساخت کاهش یابد، یکی از برنامه‌ها برای کاهش هزینه  در زمینه پیش خرید مصالح است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر ثبت نام در این طرح بر اساس شهر‌هایی است که در آن زمین مورد نظر وجود دارد. فعلا خروجی مشخص نیست، اما چون زمین در اکثر شهر‌ها مشخص است، مردم می‌توانند اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند.  زمانی که متقاضی حائز شرایط شد به او پیامک داده می‌شود که شما دارای شرایط هستید و افتتاح حساب رخ می دهد و در سامانه پروژه‌ها مشخص است و متقاضی‌ها می‌توانند آن را ملاحظه کنند.

قائدی در پایان گفت: بر اساس پیش بینی ها احتمالا سطح پرداخت تسهیلات برای خانوار‌ها با دهک‌های مختلف یکسان نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد از مجموع چهار میلیون مسکن هدف گذاری شده از سوی دولت سیزدهم در استان های مختلف کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا؛ «روح‌الله اکبری» روز جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از همین مساکن در مراغه، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن ۷۲ هزار هکتار زمین مستعد ساخت شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در مراحل مختلف تامین قرار دارد که حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های شهری به صورت کامل تملک، و وارد مرحله آماده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶ هزار هکتار از این زمین‌ها در چرخه ساخت قرار دارد، به آمار طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در بخش جوانی جمعیت برای اولین‌بار در سال گذشته ۷۰ هزار نفر زمین ۲۰۰ متری دریافت کردند.

به گفته «اکبری» این زمین‌های ارزشمند با توجه به اقتضائات مناطق مختلف کشور به یک نفر یا چند خانوار واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر و راه و شهرسازی به تحویل ۵۰۰ هزار واحد از مساکن نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم اشاره کرد و افزود: بخشی از این مساکن از باقیمانده‌های مسکن مهر بود که با درصد پیشرفت فیزیکی مختلف به دولت سیزدهم منتقل شد تا جایی که باقیمانده مسکن مهر روی خاک هم در میان این مساکن وجود داشت.

«اکبری» با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۰ هزار واحد از مساکن مهر به دولت سیزدهم منتقل شده بود، افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دهکده شهری از ابداعات دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که در قالب آن زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» افزود: این متقاضیان برای بازگشت به روستا تمایل دارند اما نه با مشاغل سنتی؛ بلکه آسایش شهری و طبیعت روستایی را به صورت همزمان انتظار می‌کشند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث اولین دهکده شهری آذربایجان‌شرقی امروز در شهرستان سراب آغاز شد که بخشی از زمین‌های آن به متقاضیان بومی همان روستا و بخش دیگر به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» اضافه کرد: اولین شهرک هم امروز در آذرشهر به صورت شهرک منفصل به مرحله اجرا رسید و عملیات اجرایی آن با حضور رییس سازمان ملی زمین و مسکن شروع شد.

به گفته وی نهضت ملی مسکن در سال سوم از لحاظ ساخت و تحویل واحدها سرعت می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه بانک‌ها هم در سال گذشته همکاری خوبی داشتند اما امسال باید تزریق مالی شتاب بیشتری بگیرد تا مراحل ساخت تسریع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران