Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:33:15 GMT

۵۹ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۰۹۴

۵۹ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مهرماه امسال با افتتاح ۱۰ هنرستان هنرهای زیبا در کشور، تعداد این هنرستان ها به ۵۹ باب رسید.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ، علی‌اکبر صفی‌پور در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در مشهد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خیرین مدرسه ساز و پاسداشت اقداماتی که توسط این بزرگان تاکنون انجام پذیرفته افزود: کلمه هنرستان هنرهای زیبا یک کلمه بسیار طولانی با عمر بیش از صد سال است،از تاسیس مدرسه کمال الملک در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی، ۱۸۳ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این درخت کهنسال توسط کمال الملک  کاشته شد و نسل های بعدی آن را ادامه دادند و امروز شاهد رویش یک درخت با عظمت دیگری در کنار آن به نام هنرستان هنرهای زیبای دخترانه مرحوم دکتر مریم زینال پور در شهر مشهد هستیم که مطمئنا آثار آن را در سالهای بعد در هنر این سرزمین خواهیم دید.
وی با اشاره به ثبت نام ۹۶ هنرآموز در ۴ رشته آموزشی در این هنرستان ادامه داد: به همه تبریک می گویم. ثبت نام این تعداد هنر آموز در اولین سال شروع به کار بی نظیر است.
صفی پور گفت: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین روزهای ابتدایی شروع به کار ۲ سیاست را به دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ابلاغ نمودند، اولی تاسیس حداقل ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران در همه استانها و دوم تدریس ۷ رشته هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هنرستانهاست و امیدواریم در سالهای بعد رشته های هنری این هنرستان نیز به ۷ رشته افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش افزود: ما در دو زمینه همکاری با آموزش و پرورش داریم که این دو زمینه هر دو در حوزه مهارت آموزی است. یکی در حوزه ی ایجاد هنرستان های هنرهای زیبا است که همکاران ما در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در کنار ادارات کل آموزش و پرورش فعالیت می کنند و دومی در بخش مهارت آموزی است.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نیز برای اجرای طرح ایران مهارت برای کمک به  دانش آموزان عزیز در حوزه ی فرهنگی و هنر، در حال مذاکره هستیم.
وی در پایان با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد بخش های دیگر این هنرستان تکمیل شود و گفت: برای سرزمین خورشید و دختران این سرزمین روزهای خوبی را آرزو می کنم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز  در این مراسم با تشکر از مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گفت: هنرستانهای هنری با آموزش آکادمیک رشته های هنری، استعدادهای نوجوانان و جوانان را جهت گسترش هنرهای ایرانی و اسلامی، شناسایی و شکوفا می کند.
عزت میرنجاتی افزود: این هنرستانها زمینه تحصیل جوانان و نوجوانان هنرآموز را برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و بازار کار فراهم می کند، بسیاری از مفاخر هنری کشور از جمله استاد فرشچیان، استاد محمود تجویدی و خیلی از بزرگان دیگر  از همین هنرستانها آغاز نموده اند و اکنون باعث افتخار این مرز و بوم هستند.
وی ادامه داد: هنر جایگاه ویژه ای دارد و هنرمندان هم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می کنند، در این میان توجه دولت جمهوری اسلامی به ارتقای هنر و ایجاد یک محیط امن و آرام برای پرورش استعدادهای بانوان ستودنی است، و وظیفه خطیر ما بانوان این سرزمین، ادای دین به این توجهات است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تلاش های مدیریت هنرستان و همچنین دکتر زینال پور خیر مدرسه ساز قدردانی و تشکر کرد و گفت: از شما دختران خطه ی خورشید که میراث دار بانوان نام آور حوزه فرهنگ و هنر و ادب این سرزمین هستند درخواست دارم با تلاش، پویایی، خلاقیت و تعهد خود رهروان شایسته ای برای رشد و توسعه هنر این مرز و بوم باشند.
وی افزود: به عنوان یک زن که مدت کوتاهی سرپرستی این اداره کل را به عهده گرفته ام بسیار خوشحالم که اولین فعالیت کاری ام افتتاح این هنرستان و در راستای ارزش گذاری به دختران و بانوان سرزمینم می باشد.
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد هنرستان فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرستان هنرهای زیبا آموزش و پرورش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی