Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم میثاق اعضای کنفراس بین‌المللی وحدت با آرمان‌های امام خمینی (ره) به بیان ویژگی‌های معمار کبیر انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به این‌که تأثیر امام راحل جهانی بود، بیان داشت: منشأ اصلی بیداری اسلامی، انقلاب امام راحل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام (ره) همانند حضرت موسی (ع) با دست خالی در برابر فرعون زمان خود ایستاده و او را شکست دادند.

شهریاری تصریح کرد: امام راحل به تنهایی انقلاب کردند و حتی نخبگانی که بعد‌ها به ایشان ملحق شدند، از ایشان خط می‌گرفتند. امام خمینی (ره) به تمام بشریت خط دادند که چگونه باید در برابر استکبار و ظلم بایستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دومین ویژگی امام خمینی (ره) را وجاهت فقاهتی ایشان دانست و تأکید کرد: ویژگی دیگر امام راحل ویژگی عرفانی‌شان آن هم عرفان عملیشان بود. منشأ اصلی این عرفان عملی نیز به معنای دقیق کلمه اتصال ایشان به منبع هستی بود.

وی اضافه کرد: هر فردی به چهره امام راحل نگاه می‌کرد، در عمق جانش می‌نشست. چون دل ایشان تنها جایگاه خدا بود به همین دلیل مستکبران جهان از ایشان هراس داشتند. البته مؤمنان وقتی این چهره را می‌دیدند، اشک از چشمانشان جاری می‌شد. چون دل امام با خدا و جایگاه خدا بود، بیانات ایشان را یک امت با جان و دل می‌پذیرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با ذکر خاطره‌ای از عظمت امام راحل یادآور شد: تنها آرزوی بنده این است که فردای محشر امام امت من را به عنوان سرباز خودشان بپذیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقریب مذاهب اسلامی امام خمینی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است