Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این نهاد انگلیسی می‌گوید فیس‌بوک اطلاعات مورد نیاز را درخصوص معامله خرید موتور جست‌وجوگر گیفی را ارائه نداده، هشدارها را نادیده گرفته و قوانین تجاری را نقض کرده است.

فیس بوک چنین اتهامی را رد کرده است. این شرکت آمریکایی پارسال پلتفرم گیفی را به ارزش ۳۱۷ میلیون پوند خریداری کرد تا محتوای آن در اختیار اینستاگرام و سایر زیرمجموعه‌های فیسبوک قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر به عنوان زیرمجموعه‌های Facebook مدت‌هاست که از پلتفرم خدمات دریافت می‌کنند. حتی به گفته فیسبوک، حدود ۵۰ درصد از ترافیک پلتفرم گیفی به خاطر کاربران مستقیم و غیرمستقیم این شرکت است.

سازمان ناظر بر رقابت در بازارهای انگلیس پیشتر هم فیس‌بوک را به دلایل مشابه جریمه کرده بود اما عموما از چند صد هزار پوند تجاوز نمی‌کرد. این نهاد انگلیسی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این برای نخستین بار است که یک شرکت عمدا از ارائه تمام اطلاعات درخواست شده تمرد می‌کند.

فیس بوک به تازگی از سوی سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاران به دلیل نقض قوانین تجاری تحت فشار قرار گرفته است.

"وال استریت ژورنال" به تازگی بر اساس اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط مدیر سابق بخش محتوای شرکت فیس‌بوک چندین گزارش افشاگری را منتشر کرد مبنی بر اینکه محققان اینستاگرام که فیسبوک مالکیت آن را بر عهده دارد، از تاثیر برنامه خود بر انتشار جلوه‌ای بد از بدن نوجوانان و وخیم کردن سلامت روانی آن‌ها آگاهی داشته‌اند اما  به طور عمدی این تأثیرات را کم اهمیت جلوه داده است.

فرانسیس هوگن دو هفته پیش در مجلس سنای آمریکا حاضر شد تا اعلام کند که نباید به فیس‌بوک اعتماد کرد. این مقام سابق فیسبوک که افشاگری هایش بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را تکان داده است، مارک زاکربرگ و شرکتش را متهم کرد که آگاهانه و برای افزایش سود خود، محصولاتی را تبلیغ می‌کند که به کودکان و نوجوانان آسیب می‌زند.

وی افزود: رهبری این شرکت می‌داند چگونه فیس‌بوک و اینستاگرام را ایمن‌تر کند، اما تغییرات لازم را انجام نمی‌دهند زیرا سودهای نجومی خود را بر مردم ترجیح داده‌اند.

نامبرده قرار است هفته اینده نیز در مجلس انگلیس شهادت دهد.

پربیننده ترین بسته مکالمه ویژه هفته وحدت مختص تمامی مشترکان همراه اول رونمایی عجیب شب گذشته اپل آغاز سال تحصیلی جدید با اینترنت رایگان رایتل انهدام بزرگترین باند دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی شهروندان فیس‌ بوک تغییر نام می‌ دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فیس بوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم

یک بلاگر معروف در پستی در صفحه اینستاگرام از یکی از طرح‌های تازه شهرداری تهران انتقاد کرد./

به گزارش ایسنا، حساب اینستاگرام عملیات ۱۲۵ ویدئویی از طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران در خیابان بهشتی منتشر کرد که در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند