Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@04:37:34 GMT

وزارت نفت صرفه‌جویی را از خودش آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۶۰۴

وزارت نفت صرفه‌جویی را از خودش آغاز کرد

وزیر نفت در ابلاغیه‌ای به مدیران و معاون وزارت نفت خواستار صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فصل زمستان شد.

 متن ابلاغیه جواد اوجی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های اصلی، معاونان وزیر، مشاوران وزیر، مدیران عامل شرکت‌های تابعه صنعت نفت، مدیران واحدهای مستقل ستادی و روسای سازمان‌های تابعه بدین شرح است: یکی از چالش‌های پیش رو بخصوص در فصل سرما، نگرانی از کمبود گاز به علت مصرف نامتعارف آن در بخش خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که تمام تلاش وزارت نفت در زمستان تأمین گاز و سوخت مورد نیاز عموم مردم و بخصوص در بخش خانگی است، لذا لازم است از هم اکنون نسبت به آماده‌سازی و تمهیدات لازم برای استفاده بهینه‌ انرژی در کلیه ادارات، شرکت‌ها و شهرک‌های مسکونی تابعه و سایر مناطق و تأسیسات اعم از تعمیرات مورد نیاز، اصلاح و بروزرسانی موتورخانه‌ها، کاهش مصرف برق تا حد امکان، رعایت دمای رفاه ۲۲-۱۸ درجه در اماکن، خاموش بودن مولدهای انرژی در ایام تعطیل و ... به منظور کمک به روند تأمین مناسب انرژی و جلوگیری از کمبودهای احتمالی صورت پذیرد.

به گفته وزیر نفت همچنین لازم است آموزش‌های لازم به کلیه کارکنان نیز برای استفاده بهینه از انرژی تدوین و اجرایی شود. بدیهی است مسئولیت پیگیری و نظارت در این خصوص در شرکت‌ها بر عهده مدیریت توسعه منابع انسانی است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد