Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین گفت: با نهایی شدن عقد قرارداد با بخش خصوصی، بزرگ‌ترین پروژهٔ عمرانی و استراتژیک استان برای انتقال آب از سد طالقان به 15 شهر و 194 روستا کلید خورد.

وی اظهارداشت: اجرای این طرح مهم چندین سال بود که به دلیل حجم سنگین اعتبارات مورد نیاز که از توان دولت خارج بود متوقف شده بود که در اولین روزهای حضورم در استان قزوین در بررسی های متعدد اقتصادی متوجه شدیم که اگر منتظر تامین اعتبار دولتی باشیم این کار هرگز عملی نخواهد شد و در خوشبینانهترین حالت با تزریق قطره چکانی اعتبارات، شاید ده‌ها سال طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: در این میان وضعیت آب شرب شهرستان آبیک بسیار نامطلوب بود و مردم این شهر از آب و هوای استاندارد برخوردار نبودند که به نظر رسید باید اولویت ما در فاز اول تأمین آب شرب گوارا و استاندارد و مرغوب برای مردم آبیک باشد لذا این طرح را در دو بخش تعریف کردیم تا کارها تسریع شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته برای انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک می توانستند این پروژه را با 60 میلیارد تومان اجرا کنند که کار طولانی شد و برآورد ما برای اجرای این بخش حدود 270 میلیارد تومان بود که متأسفانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی دولت هنوز به سرانجام نرسیده البته تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در دولت جدید با رویکردی که جناب آقای دکتر رئیسی و نگاه مثبتی که رئیس جمهور به مسئله آب دارند ان‌شالله این پروژهٔ حیاتی را به سرانجام برسانیم و تلاش می کنیم تا قبل از دهه فجر با حمایت دولت آب شرب شهرستان آبیک را حل کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: از مردم فهیم، صبور و فرهنگی و مظلوم شهرستان آبیک که این مشکلات را تحمل کردند عذرخواهی می‌کنیم که این طرح در نیمه اول امسال و شهریور ماه به بهره برداری نرسیده است زیرا هم مشکلات اعتباری داریم و هم با تغییر دولت مواجه شدیم اما کار با جدیت در این دولت پیگیری می شود تا دهه فجر این کار تکمیل شود.

جمالی پور تصریح کرد: مهم‌ترین بخش پروژه آبرسانی تأمین آب 15 شهر و 194 روستا است که باور داشتیم که سراغ دولت نباید برویم چون با این حجم اعتبار این کار سال‌های سال طول خواهد کشید لذا مدل جدیدی را در سطح استان طراحی کردیم که این مدل برای اولین بار در سطح کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در این مدل با تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی دنبال واگذاری این پروژه به بخش خصوصی برای اجرا بودیم تا حجم اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه که 2500 تا 2700 میلیارد تومان برآورد می شود را با مشارکت بخش خصوصی تأمین کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: البته قرار شد یک کمیته کارشناسی فرآیند یک ماهه انعقاد قرارداد برای شروع کار را هم بررسی کند زیرا به دلیل شرایط اقتصادی با نوسان شدید قیمت ارز مواجهیم که کار ما را سخت می‌کند.

پروژه نهایی شد/ کنسرسیوم بانک خاور میانه وارد میدان شد

جمالی پور اضافه کرد: به هر حال با پیگیری کارشناسان اب منطقه ای و کمک نمایندگان و دادن مشوق و سهم دولت توانستیم از میان شرکت هایی که آماده سرمایه گذاری در این پروژه بودند امروز به تصمیم نهایی رسیدیم و سرمایه گذار نهایی مشخص شد.

وی گفت: فرآیند قانونی کار بسرعت رقم خواهد خورد و این پروژه با حجم اعتباری بالغ بر 2600 میلیارد تومان و با حمایت و پشتیبانی ( کنسرسیوم بانک خاورمیانه، شرکت عمران و سازندگی قزوین، لوله سازی هامون، سدید و فراسان) انجام خواهد شد که امیدواریم در کمترین مدت زمانی توسط بخش خصوصی انجام شود.

استاندار یادآورشد: البته برای بخش خصوصی مقرون به صرفه است که سرعت کار بالا برود و هر چه سریعتر تکمیل شود به سود بیشتری خواهد رسید لذا انتظار داریم این کار مهم نیز از مدت زمان پیش بینی شده زودتر به سرانجام برسد.

جمالی پور افزود: مدلی که انتخاب کرده ایم اگر در قزوین بخوبی و موفق اجرا شود می تواند به عنوان یک الگوی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای طرح های عمرانی و دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: آورده دولت تامین پساب و آب شرب است و در کنار آن مجوزهایی برای احداث شهرک صنتی، گلخانه ای و مناطق گردشگری است که انگیزه اقتصادی برای سرمایه گذار داشته باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: البته مدلی که ما طراحی می کنیم بر اساس آمایش زیست محیطی استان خواهد بود و در مذاکراتی که با وزارت نیرو داشتیم کارشناسان استانی مسائل را طرح کردند و با سرمایه‌گذار صحبت شد چون استان قزوین قرار است به عنوان پایتخت صنایع های تک و صنایع پیشرفته مطرح شود از این به بعد ما به سمت ایجاد شهرک‌های نوین خواهیم رفت و سعی کردیم که با سرمایه‌گذاران وارد گفتگو شویم تا آثار زیست محیطی اجرای طرح‌ها برای استان بسیار پایین باشد.

جمالی پور افزود: مشکلات در اجرای انتقال آب از سد طالقان مورد توجه قرار گرفته و از نظر اقتصادی و ارزش آفرینی برای بخش خصوصی و هم از نظر ارزش آفرینی برای دولت همه مورد توجه قرار گرفته و فرآیند این کار  عملاً از این ساعت شروع خواهد شد و دستور آن را همین الان که در خدمت شما صحبت می‌کنم صادر کردیم و وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

وی بیان کرد: همه مسائل حقوقی و اجرایی در این مدت انجام شده و دغدغه‌های مردم استان قزوین را در بر می‌گیرد و قرار است به یاری خداوند رینگ آبی بسیار مهمی از قزوین به خرمدشت و از خرمدشت به بوِیین زهرا و از بویین زهرا به البرز و آبیک متصل شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: همچنین سد بالاخانلو که اعتبار آن در دست انجام است برای تامین آب شرب جنوب استان پیش بینی شده که به این رینگ متصل می شود و مشکل 20 سال آینده آب شرب مردم قزوین حل خواهد شد تا دغدغه آب شرب وجود نداشته باشد.

جمالی پور اظهارداشت: این پروژه حیاتی است و از همه عزیزان که در این مدت تلاش کردند از جمله مجموعه مدیران محترم شرکت آب منطقه ای استان، شرکت آب و فاضلاب وزارت نیرو، مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  که ارزیابی کار را انجام دادند و بررسی های حقوقی اقتصادی رو به سرانجام رساندند و سرمایه‌گذاران عزیزی هم که وارد کار شدند و نمایندگان مردم هم پیگیری کردند و کمک موثری شد تا کار به سرانجام برسد

وی اضافه کرد: این کار بزرگ و استراتزیک بدون همراهی یک مجموعه مدیریتی و نمایندگان قابل اجرا نبود و جا دارد از همه دست اندرکاران در انجام مسئولیت و مشارکت جمعی که حجم عظیمی از عناصر استان در این کار همکاری کردند و مجموعه رسانه‌ها ، خبرنگاران عزیز و همه عزیزانی که در فضای مجازی بعنوان دغدغه خود می دانستند تشکر کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین انتقال آب سد طالقان به آبیک آبیک انتقال آب استاندار قزوین استاندار قزوین میلیارد تومان شهرستان آبیک جمالی پور انتقال آب سد طالقان بخش خصوصی خواهد شد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امیدواریم با پیشبرد این برنامه‌ها شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم که البته بخش قابل توجهی از آن با مشارکت بخش خصوصی محصص خواهد شد.

وی اضافه کرد: گفتمان مشارکت مردم جز سیاست‌های و اولویت‌های اصلی و مهم بخش کشاورزی استان قزوین است که امیدواریم با ورود سرمایه گذار به این بخش شاهد افزایش تولیدات کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات و توجه خوبی به دشت قزوین داشته اند تا اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تاکید مجدد بر اهمیت دشت قزوین و پیگیری این دستور توسط رییس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و استاندار، ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین تشکیل شد.

عطایی شبکه آبیاری دشت قزوین را یک فرصت بسیار مهم در استان برشمرد و بیان کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین به وسعت ۶۰ هزار هکتار بزرگترین شبکه کشور است که متاسفانه در چند سال اخیر برای تامین این میزان اراضی با مشکل مواجه شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان زیر کشت قرار دارد، یادآور شد: اقدامات جهش تولید در کشاورزی استان قزوین از دهه ۴۰ آغاز شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش پیدا کرده است.

استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا ۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است