Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:00:29 GMT

دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۹۳۹

دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است.

به گزارش ایسنا- آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در همایش منادیان وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌هایی که خداوند به آن داده که سرآمد آن مردم مهربان، مستعد، وفادار و مومن است متاسفانه آنگونه که باید از آن بهره برده نشده و گاهی از این منطقه به عنوان محروم یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان گفت: اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت، و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود که اگر دلها با هم باشد دست ها را در دست یکدیگر خواهیم گذاشت و اتحاد تقویت می شود.

آیت الله محامی افزود: استان ما در برخی عرصه‌ها پیشتاز آیت از جمله وحدت، اتحاد، مردم خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی که این ها نقطه قوت ماست اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب‌ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم بنابراین باید از ظرفیت‌ها استفاده بهینه و برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان اما همچنان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که برای رفع محرومیت‌ها نیازمند تلاش همگانی برای رشد علمی و ارتقای فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای رشد اقتصادی، فرهنگی، علمی و تعالی اخلاقی مردم استان باید تلاش کنیم تصریح کرد: با همه تلاشهایی که در استان انجام شده جای سرمایه‌گذاری بیشتر در ابعاد مختلف وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی تلاشگران عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت، کشف حجاب را دهن‌کجی به دین دانست و بیان کرد: کسی‌که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسؤولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند تصریح کرد: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

وی با اشاره به لزوم پایبندی افراد جامعه به قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین اسلام در این جامعه رفتند و شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان به ضرورت انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

کد خبر 6088082

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت