Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:53:14 GMT

اصلاح ساختار بودجه و بورس از موضوعات مهم مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۷۲۸

اصلاح ساختار بودجه و بورس از موضوعات مهم مجلس است

ه گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در دیدار با رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: مجلس اقتصاد و فرهنگ را اولویت نخست خود قرار داده و در قانونگذاری و نظارت به آن تاکید می کند که بر این اساس نظارت های ستادی و میدانی نمایندگان و کمیسیون های مجلس، هیات رییسه و رییس مجلس انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تصویب قانونی در حوزه جمعیت و خانواده، اشتغال عمومی و رفع موانع اشتغال در مجلس، عنوان کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تصویب شد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجماع برای حل مشکلات مردم بین سه قوه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است در روش ها اختلاف نظر وجود داشته باشد، که البته  منجر به انتخاب بهترین راه می شود و هم افزایی ایجاد می کند.
قالیباف همچنین ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ص) و نیز گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین، عنوان کرد: نامه مفصلی که از جامعه مدرسین دو ماه بعد از تشکیل مجلس یازدهم ارسال شد، نامه دقیقی بود که تک تک موضوعات اصلی آن نامه از اولویت های مجلس قرار گرفت. 
احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس و بهرام سرمست استاندار این استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  امروز پنج شنبه در سفر یک روزه وارد قم شد.

دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین از جمله برنامه های این سفر اعلام شده است. 

این دیدارها بدون حضور خبرنگاران و  عکاسان خبری محلی صورت می‌گیرد./

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی محمد باقر قالیباف قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف قم جامعه مدرسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست