Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین نشست توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی استان  با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران  اظهار داشت: بسیاری از جاده‌های اصلی، مراکز صنعتی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری و برخی مناطق استان که در فرایند توسعه مهم هستند، فاقد اتصال به شبکه مخابراتی می‌باشند که ضروری است با پیگیری‌های مستمر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش شود از طریق تامین اعتبار لازم و جلب مشارکت اپراتور‌های تلفن همراه و شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، میانگین برخورداری و دسترسی استان به شبکه ملی ارتباطات به متوسط کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برخی نقاط مرزی، بازارچه‌ها، اسکله‌های صیادی و برخی روستا‌های بالای ۲۰خانوار و مناطق هدف سرمایه‌گذاری در استان به شبکه مخابراتی متصل نیستند یا فاقد ارتباطات پایدار هستند که بایستی با احداث سایت‌های جدید و تقویت آنتن‌دهی و افزایش سرعت اینترنت، برای آن‌ها ارتباطات مناسب فراهم شود.

استاندار همچنین از فرمانداران و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خواست: خلاء‌های ارتباطی و کانون‌های نیازمند به مخابرات و اینترنت را شناسایی و با اولویت‌بندی نسبت به رفع این خلاء‌ها اقدام کنند.

مدرس خیابانی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری ۳درصد درآمد‌های اپراتور‌های تلفن همراه و مخابرات در حوزه زیرساختار‌های مخابراتی استان برای تکمیل آن‌ها شد.

وی به فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال این هستیم که ۲درصد از درآمد‌های گمرکی و مرزی استان به عنوان درآمد ثابت، صرف تکمیل زیرساخت‌های استان شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این جلسه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش مخابرات و اینترنت قرار بگیرند.

بلوچی‌زهی افزود: ۳هزار و ۴۴۲ روستای با جمعیت بیش از ۲۰خانوار در استان وجود دارد که حدود ۶۵درصد آن‌ها به شبکه ملی ارتباطات متصل شده‌اند و در حال حاضر یک هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به دلیل دور افتادگی، فاقد دسترسی به مخابرات و اینترنت هستند که به این دلیل ۱۲درصد از برنامه ششم توسعه در این زمینه عقب هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول وزیر ارتباطات، با تامین اعتبار لازم طی یکسال آینده ۱۰۰درصد روستا‌های بالای ۲۰خانوار باقیمانده در استان به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان زیرساخت ارتباطی ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس

بهرام عیدی در حاشیه اردوی جهادی خدماتی مخابرات استان گلستان در گنبدکاووس گفت: ۳۷ گروه خدماتی جهادی مخابرات منطقه گلستان با تعویض و رفع خرابی‌های ۱۳۵ کله پست مخابراتی با اعتبار ۱٠ میلیارد ریال تلفن‌های ثابت ۲ هزار مشترک را وصل کردند.

تاغان کسلخه مسئول شبکه مخابرات گنبدکاووس نیز از اجرای سه برنامه افزایش ارتفاع کابل کشی، تغییر ارتفاع جعبه پست‌های مخابراتی از ۲ متر و ۴٠ سانتیمتر به حدود ۴ متر، حذف جعبه پست و وصل مستقیم کابل‌های مخابراتی در داخل مجتمع‌های تجاری و اداری جهت پیشگیری از سرقت سیم و کابل خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی