Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که خدمات بسیاری را در زمینه‌های تدریس، آموزش، و تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف علمی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که اغلب به عنوان رتبه‌بندی شانگهای شناخته می‌شود، یک نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان است. در رتبه‌بندی منتشرشده در سال ۲۰۲۱ شانگهای، دانشگاه هاروارد رتبه اول جهان را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که خدمات بسیاری را در زمینه‌های تدریس، آموزش، تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف علمی ارائه می‌دهد. افرادی که موفق به فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه می‌شوند، می‌توانند چهره‌های ممتاز و افراد تأثیرگذاری در زمینه‌های علمی مختلف باشند. دانشکده‌های هاروارد در کمبریج، بوستون و ماساچوست آمریکا واقع شده است.

این دانشگاه بیش از ۲۰ هزار داوطلب ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پست دکترا را تحت تعلیم و آموزش قرار می‌دهد. دانشگاه هاوارد بیش از ۳۶۰ هزار فارغ‌التحصیل در سرتاسر جهان دارد.

تاریخچه دانشگاه هاورارد

دانشگاه هاورارد به عنوان اولین و قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی در آمریکا شناخته می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ میلادی (۱۰۱۵ خورشیدی) توسط هیئت قانون‌گذاران"مهاجرنشین خلیج ماساچوست" ساخته شد. نام این این دانشگاه در ابتدا "دانشگاه نو" یا "دانشکده در شهرک نو" بود که بعد از مدتی در ۱۳ مارس سال ۱۶۳۹ کشیشی به نام جان هاروارد ۴۰۰ جلد کتاب به کتابخانه این دانشگاه و مبلغ ۷۷۹ پوند به دانشگاه کمک کرد. بدین ترتیب بود که قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی در آمریکا به تَبَع نام اولین فردی که زمین و کتاب‌های خود را وقف کرده بود، هاروارد نامیده شد.

دانشکده‌های دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد دارای ۹ دانشکده اصلی است که بیش از ۱۶۰ رشته تحصیلی در آنها آموزش داده می‌شود. این دانشگاه امکان تحصیل در ۴۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۳۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۲ رشته در مقاطع تحصیلی بالاتر را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. مهم‌ترین دانشکده‌های هاروارد عبارت است از:

مدرسه کسب و کار دانشکده هنر و علوم دانشکده پزشکی دانشکده معماری دانشکده الهیات دانشکده آموزش مدرسه جان اف کندی دانشگاه هاروارد دانشکده حقوق مؤسسه مطالعات پیشرفته ردکلیف شرایط پذیرش دانشجو دانشگاه هاروارد

قبل از معرفی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشکده‌های هاروارد در مقاطع تحصیلی مختلف، لازم است بدانیم که این دانشگاه یکی از سخت‌گیرترین مراکز علمی جهان در زمینه‌ی جذب دانشجو است. برای اینکه بتوانید موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه شوید، باید دارای یک رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی باشید.

این دانشگاه، دانشجویان ممتاز از سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کند و بیشتر فارغ التحصیلان از این دانشگاه افراد تأثیرگذاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی هستند؛ به همین دلیل دانشجویان بسیاری آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند و رقابت برای ورود به این دانشگاه بین دانشجویان سراسر جهان بسیار تنگاتنگ است.

دانشجویان ایرانی دانشگاه هاروارد

با توجه به اینکه دانشگاه هاروارد یک دانشگاه بین‌المللی است از دانشجویان ایرانی نیز پذیرش می‌کند. دانشگاه هاروارد توانسته است دانشجویان نخبه بسیاری از ایران را به خود جذب و زمینه پیشرفت آنها را فراهم کند.

دانشجویان ایرانی می‌توانند در صورت اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه از کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده که به منظور حمایت از دانشجویان بین‌المللی به آنها اعطا می‌شود، بهره‌مند شوند و بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجوی خود را به این طریق تأمین کنند. این دانشگاه از دانشجویان ساعی و نخبه حمایت بسیاری می‌کند.

شرایط بورسیه و افراد مشهور ایرانی دانشگاه هاروارد

برای بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه، دانشجویان باید شایستگی خود را برای دریافت کمک بورسیه تحصیلی ثابت کنند. از جمله فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه هاروارد می‌توان به مریم میرزاخانی اشاره کرد. مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد بود که موفق به دریافت مدال فیلدز شد.

کامران وفا استاد ایرانی-آمریکایی فیزیک در دانشگاه هاروارد است که یکی از فیزیکدانان برجسته در زمینه نظریه ریسمان به شمار می‌آید، کامران وفا توانست در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه فیزیک بنیادی در ایالت کالیفرنیا شود.

کد خبر 530099

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه هاروارد هاروارد دانشگاه رتبه بندی دانشگاه های جهان بهترین دانشگاه های جهان برترین دانشگاه های سال 2021 جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های برتر دانشگاه هاي برتر برترین دانشگاه های دنیا رشته های دانشگاه هاروارد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه هاروارد رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و هیأت همراه، بیان کرد: دانشگاه‌ها رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند، امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده و باید رسالت واقعی خود را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی به عنوان سرباز این حوزه در حال فعالیت هستیم و خوشحال از اینکه دانشگاه در جنگ رسانه‌ای در حوزه فرهنگی ورود کرده، ما به دنبال استفاده از دانش تخصصی در این زمینه هستیم تا با کمک علم روز در این عرصه گام برداریم.

وی اظهار کرد: در سطوح مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنار دانشگاه بوده و خواهیم بود و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک کار خواهد بود.

جهانشاهی گفت: دانشگاه باید همچون گذشنه منشأ معنویت، آغاز جهان بینی، شناخت سیاست و فرهنگ و اجتماع باشد اینها باید برای دانشجویان تبیین شود تا در این زمینه گام بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از شکاف‌های اختلاف در سیستان و بلوچستان، مسائل قومی مذهبی است، پیام نور، به عنوان دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن بومی هست باید در زمینه هم صدایی و پیشرفت استان ورود کند.

اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۷ با شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه» در راستای توسعه عدالت آموزشی بویژه سیستان و بلوچستان است که بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ مرکز و واحد آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل توسلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بازو در کشور و استان خواهد بود و این مهم را در عملکرد خود نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی این استان یکی از دانشگاه‌های مؤثر در بحث جذب اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه، در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ یک سری اهداف را برنامه‌ریزی و برای رسیدن به آنها تلاش کردیم، بنابراین در فرصت یک ساله زحمات زیادی کشیده شد تا پیام نور سیستان و بلوچستان را به عنوان یک دانشگاه مؤثر در سطح استان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا و تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی، مدیریت میدانی و مدیریت بدون مرز سه استراتژی در دستورکار است؛ یعنی خود را معطل اجرای دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها قرار نداده‌ایم و به صورت آتش به اختیار در چارچوب قوانین گام برمی‌داریم.

توسلی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان رأی اولی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مفتخر به داشتن ۱۵ شهید در حوادث تروریستی استان است که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز گام‌های مؤثری برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه جاری یادواره شهدای شاخص دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد که نیاز به همکاری در این زمینه از سوی تبلیغات اسلامی داریم، همچنین در هفته جاری ساختمانی در مرکز دانشگاهی تهران به نام یکی از شهدای دانشگاه پیام نور استان نامگذاری می‌شود که این مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 6086199

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد