Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شیخ سلیم مویگا نگا نگا، استاد دانشگاه کنیا در دوازدهمین وبینار سی‌ و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: در واقع باید گفت که ارتباط عمیقی بین اسلام و مسیحیت وجود دارد و در قرآن نیز  به آن اشاره شده  و فرموده است: « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا  وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ » دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت، و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بعد از ورود اسلام به مکه احکام و قوانین اسلامی نازل شدند، آنان بخشی از احکام و قوانین را که پیامبر(ص) به امر خداوند متعال آورده بود تبلیغ کردند و اسلام را گسترش دادند و می‌توان گفت حدود بیش از صد سال بعد از هجرت اول آثار تاریخی و مساجد و قبور مردمانی که به اسلام روی آورده بودند به وجود آمد.

وی در ادامه به نحوه گسترش دین اسلام به آفریقا و کشورهای عربی پرداخت و گفت: در جامعه آفریقایی انواعی از مذاهب وجود داشت، اما هیچگاه صحبت از این مسئله نشد که کدام مذهب نسبت به دیگری برتری دارد،این‌گونه تفکر از طریق برخی کشورهایی وارد شد که از اختلافات بین ادیان و مذاهب و عشیره ها منافعی را به دست می‌آوردند و بدین ترتیب می توانستند بر مردم حکمرانی کنند اما تاکنون در کشور ما چنین اتفاقی رخ نداد و با وجود تلاش های بسیار نتوانستند بین قوم ها و عشیره ها اختلاف ایجاد کنند.

استاد دانشگاه کنیا تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل اختلاف پراکنی های دشمن وارد اسلامی افراطی یا اسلام تکفیری شدند اما پس از آن که دیدند با فطرت آنان یا اعتقادات سنتی عشیره یا قبیله شان سازگار نیست از آن خارج شده و یا به دین گذشته خود که مسیحیت بود و یا دین اصلی آفریقایی خود بازگشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ سلیم مویگا نگا نگا ادامه داد: با تمرکز بر اهداف جامعه بزرگ اسلامی و با تمرکز بر افرادی که تفکر و عقایدشان به اسلام نزدیک است می توان آنان را به جهان بزرگ اسلام که مورد رضایت امام عصر (عج) باشد، وارد کرد.

وی در پایان گفت:  همچنین می توان در کشورهای اسلامی فرقه گرایی را در خصوص مسئله دین و مسئله مذهب را کنار گذاشت و پس از آن مسائل دیگری را هم می‌توان مطرح کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در دیدار با گروه‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع توان‌بخشی ایثار اظهار داشت: ایثارگران و جانبازان شاهدان قابل‌رؤیت هستند.

وی افزود: برای دیدن شهدای والامقام باید بصیرت داشته باشیم و باید از شهدا درس بگیریم.

استاندار لرستان از ایثارگران به‌عنوان میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران یادکرد و گفت: با مهربانی مردم به‌ویژه جامعه ایثارگر مشقت کاری برای ما آسان می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: در دوران بعد از انقلاب ضمن اینکه دشمنان هجمه‌های مختلفی برای ما داشتند و دارند و خواهند داشت، با وجود همه این مشکلات توانسته‌ایم روبه‌جلو حرکت کنیم.

وی بیان‌داشت: توان و تلاش را به کار خواهیم گرفت که مشکلات را برطرف کنیم و مسئولین باید جهادی کار کنند تا کم‌کاری‌ها جبران شود.

استاندار لرستان با اشاره به نقش ایثارگران در جامعه، اظهار کرد: به پشتیبانی جامعه ایثارگر افتخار می‌کنم.

کد خبر 6095390

دیگر خبرها

  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند