Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اسناد رسیده به این سازمان بیمه گر امسال ۴۲۵ هزار و ۳۷۰ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مراجعه و از خدمات بهداشت و درمان استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: این سازمان بیمه گر با ۱۲۹ پزشکٰ، ۷۴ داروخانه، ۱۳ آزمایشگاه، هشت مرکز رادیولوژیٰ سونوگرافی، ۲۰ درمانگاه، ۱۲ بیمارستان، ۲۰ مرکز فیزیوتراپی، ۴۱ دندان پزشک و۱۳ آزمایشگاه قرارداد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعنایی در خصوص نظام ارجاع نیز گفت: بیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش پزشک خانواده هستند و تمامی مراجعه کنندگان در صورت بیمار شدن به پزشک محل سکونت خود مراجعه می کنند که تمامی خدمات برای این گروه رایگان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: ۵۲ قلم آزمایش نیز برای این گروه با تعرفه دولتی انجام می شود و در صورت نیاز به پزشک متخصص با رعایت نظام ارجاع از خدمات دولتی بهره مند خواهند شد. 

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه این سازمان بیمه‌گر امسال ۷۳۵ میلیارد ریال برای بیماران هزینه کرد گفت: این سازمان بیمه گر پارسال در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان هزینه های درمان بیمه شدگان به بیمارستان ها و مراکز طرف قرار داد پرداخت کرد.

رعنایی بر الکترونیکی شدن فعالیت های این سازمان بیمه گر با مراکز طرف قرارداد نیز تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی بیمارستان ها هم اینک به صورت الکترونیکی با این سازمان ارتباط دارند، به جز چند پزشک تمامی پزشکان به صورت الکترونیکی نسخه می پیچندٰ و همچنین در حوزه داروخانه هاٰ، آزمایشگاه هاٰ، رادیو لوژی ها و درمانگاه ها  و سایر موارد نیز در بخش دولتی تا حدود ۱۰۰ درصد الکترونیکی اسناد جا به جا می شود.

وی افزود: در بخش خصوصی نیز هم اینک تا حدود ۶۰ درصد از فعالیت ها به صورت الکترونیکی انجام می شود .

وی با بیان اینکه در بخش الکترونیکی شدن فعالیت ها هم اینک رتبه ۱۸ کشوری را داریم افزود: این در حالی است که پارسال در رده های آخر کشوری بودیم.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی مهم ترین چالش حوزه الکترونیکی در این استان را سرعت پایین اینترنت و بعضا قطعی آن دانست و اظهار داشت: همکاران طرف قرار داد و نظام پزشکی در جلسه ها از سرعت اینترنت گلایه دارند.

وی مشکلات نرم افزاری را نیز از دیگر چالش های حوزه الکترونیک عنوان کرد و افزود: این مشکلات نیز با فعالیت به مرور برطرف خواهد شدٰ بحث های فرهنگی نیز در این حوزه تاثیر گذار است.

رعنایی بر به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد نیز تاکید کرد و گفت: تمامی مطالبات سال ۹۹ پرداخت شده است و مطالبات بیمارستان ها تا خرداد ماه امسال نیز تسویه شد و بخشی از میزان مطالبات تیرماه نیز پرداخت شده است.

وی در خصوص مطالبات غیر دانشگاهی نیز افزود: مطالبات این مراکز نیز بیشتر در تیرماه پرداخت شده استٰ و بخشی از مطالبات مرداد ماه و شهریور ماه نیز برای آنان واریز شده است.

وی در خصوص بخش درمانی در روستاها نیز گفت: تمام هزینه های شهریور ماه پرداخت شده است و حتی برای مهر ماه نیز به حساب آنان واریزی داشته ام.

رعنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار از سوی دستگاه رسمی  استان جمعیت این خطه به حدود یک میلیون نفر می رسد اظهار داشت: با احتساب بیمه شدگان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه هستند که این نشان می دهد هنوز افرادی دارای دو تا سه دفترچه بیمه ای هستند که باید به مرور با اجرای طرح الکترونیکی شدن خدمات خارج شوند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی طرح نسخه الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی طرح نسخه الکترونیکی سازمان بیمه گر پرداخت شده خراسان شمالی بیمارستان ها بیمه سلامت زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت