Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:28:43 GMT

عامل مرگ فیلمبردار آمریکایی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۴۷۲

عامل مرگ فیلمبردار آمریکایی مشخص شد

نتایج تحقیقات نشان داده که دستیار کارگردان اسلحه‌ای با گلوله‌ واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و اعلام کرده که بی‌خطر است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، دادگاه شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو اطلاعات جدیدی درباره پرونده مرگ «هالینا هلاچینز»، فیلمبردار 42 اعلام کرد که روز گذشته در صحنه فیلمبرداری وسترن «زنگار» با شلیک گلوله از سوی «الک بالدوین» کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دستیار کارگردان اسلحه‌ای پُر حاوی گلوله‌های واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و به او گفته که استفاده از آن ایمن است، البته دستیار کارگردان اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلوله‌های واقعی است و نه مشقی!

در ان صحنه «هلینا هاچینز» مدیر فیلمبرداری به دلیل اصابت گلوله به قفسه سینه علی‌رغم انتقال به بیمارستان کشته می‌شود و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم که پشت سر فیلمبردار ایستاده بود نیز دچار جراحت شده است.

کاراگاهان پلیس اسلحه مورد استفاده در این صحنه، دیگر اسلحه‌ها و همچنین لباس خون آلود «الک بالدوین» را به عنوان مدرک با خود برده‌اند. همچنین هنوز هیچ اتهامی به «الک بالدوین» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم «زنگار» وارد نشده و بنابر اعلام کلانتر منطقه، او آزاد و  مجاز به سفر است.

اسلحه‌های استفاده شده در فیلمسازی برخی اوقات واقعی هستند که از آن‌ها می‌توان برای شلیک گلوله واقعی و یا مشقی استفاده کرد. در گلوله‌های مشقی باروت منفجر می‌شود و صدا و برق انفجار را ایجاد می‌کند اما حاوی جسم پرتاب شونده کشنده‌ای نیست. با این وجود حتی گلوله‌های مشقی نیز می‌توانند در مواردی و در فاصله‌های نزدیک بسیار خطرناک باشند چرا که گازی داغ و یا کاغذ یا پلاستیک مورد استفاده به عنوان سرپوش باروت را پرتاپ می‌کند، اتفاقی که در سال 1984 به مرگ بازیگری انجامید.

در سال 1993 نیز «بندون لی» فرزند «بروس لی» به دلیل استفاده از گلوله واقعی به جای گلوله مشقی کشته شد.

«استیون هال» مدیر کهنه کار فیلمبرداری در بریتانیا می‌گوید: «پروتکل‌های ایمنی اسلحه در صحنه ساخت فیلم‌ها در آمریکا از گذشته تا به امروز بهبود یافته است، اما یکی از خطرناک ترین موقعیت ها پشت دوربین است چرا که فرد در صحنه هایی که طی آن بازیگری اسلحه را به سمت تماشاچی نشانه می رود، در معرض گلوله قرار دارد.

بسیاری معتقدند به جای استفاده از اسلحه با گلوله مشقی می‌توان از جلوه‌های کامپیوتری برای ایجاد جلوه شلیک واقعی در فیلم‌ها استفاده کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هالینا هاچینز الک بالدوین الک بالدوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به هراس شدید رژیم صهیونیستی از جنگ با نیروهای یمنی گفت که مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی این رژیم از سلحشوری، صلابت و شهادت طلبی یمنی ها آگاه هستند.

به گزارش مشرق، عطوان با اشاره به اینکه عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن اخیرا از مرحله چهارم عملیات از سوی نیروهای مسلح این کشور علیه صهیونیست‌ها خبر داده، نوشت: اجرای مرحله چهارم به منزله حمله به همه کشتی هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی، فارغ از ملیت و در تمام دریاها از جمله دریای مدیترانه هستند. این اعلام، همسو با توسعه دامنه جنگ از سوی محور مقاومت علیه رژیم اشغالگر در جبهه‌های مختلف صرف نظر از مذاکراتی است که هم اکنون در قاهره برای دستیابی به آتش بس در غزه جریان دارد.

این تحلیلگر ادامه داد: قبل از ورود به جزئیات، باید سئوال مهمی را مطرح کنیم، چرا رژیم اشغالگر به حملات ارتش یمن به کشتی‌های آن در دریای سرخ، خلیج عدن، اقیانوس هند و بندر ام الرشراش (ایلات) در خلیج عقبه واکنشی نشان نمی‌دهد؟ پاسخ روشن است و به رعب و وحشتی مربوط می‌شود که این رژیم در آن به سر می‌برد و از گشودن جبهه با یمن و کشیده شدن آن به جنگ بیم دارد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که به همه حمله می‌کند و کشورهای عربی بسیاری را مورد تهاجم قرار داده، یک گلوله هم به سمت یمن از زمان غصب سرزمین فلسطین در حدود ۷۵ سال قبل شلیک نکرده است. اسرائیلی‌ها چه مقامات سیاسی و چه فرماندهان نظامی از سلحشوری، صلابت، بی باکی، شهادت طلبی در راه کشور و کرامت یمنی ها آگاه هستند، آنها در همه نبردهای خود علیه متجاوزان پیروز خارج شده‌اند. یمنی‌ها به اسطوره موشک‌های پاتریوت و مایه مباهات آمریکا پایان دادند و ضعف آن را در قدرت دفاعی برملا کردند.

عطوان با اشاره به عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی و شکست سامانه پدافندی این رژیم در برابر پهپادها و موشک‌های ایران، نوشت: این امر بیانگر اعلام رژیم اشغالگر مبنی بر کنار گذاشتن تمام سامانه های موشکی پاتریوت ظرف دو ماه و به مثابه اذعان علنی به شکست آن در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی شرکت کننده در عملیات است.

این تحلیلگر با بیان اینکه حرکت نیروهای مسلح یمن به مرحله چهارم در راستای تشدید عملیات محور مقاومت و در سطح گسترده در همه جبهه‌هاست، افزود: برای اولین بار «سرایا الاشتر» وابسته به مقاومت اسلامی بحرین، حمله پهپادی به شهر «ام الرشراش» انجام داد یا کتائب مقاومت اسلامی عراق تل آویو را چند روز قبل برای اولین بار هدف قرار داد و این پس از حملات آن به پایگاه‌های نظامی اسرائیل در جولان اشغالی و زیرساخت‌ها در بندر حیفا بود.

به نوشته عطوان، همچنین موشک‌های مقاومت لبنان برای اولین بار پس از سالها به شهر عکا رسید و بعید نیست که به زودی به حیفا برسد. شاید سخنرانی روز دوشنبه آتی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان غافلگیری‌هایی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به مذکرات آتش بس در غزه، از اصرار مقاومت بر شروط خود و تن ندادن به فشارهای آمریکا خبر داد و نوشت: اگر توافق نزدیک است، چرا مقامات آمریکایی شروع به برچیدن بندر موقت غزه کرده اند و به قطر برای بستن دفاتر حماس در دوحه و بیرون راندن رهبران آن در خارج، فشار وارد می‌کنند؟

این تحلیلگر اضافه کرد: راهکار یمنی بهترین و کوتاهترین راه برای واکنش به عربده کشی اسرائیل و شکستن زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی و آزادسازی اراضی اشغالی از نهر تا بحر است. یمنی ها حرف می‌زنند، عمل می‌کنند و دامنه جنگ را سرعت می‌بخشند، به همین دلیل است که اشغالگران به محض شنیدن نامش لرزه بر اندامشان می‌افتد و از گشودن جبهه با آن هراس دارند، زیرا این به مثابه آغازی سریع بر پایان اشغالگران خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز
  • جلوگیری پلیس پاراگوئه از کتک‌زدن داور با گلوله!
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • شهادت ۳ فلسطینی در حمله اشغالگران به شمال رفح