Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:37:35 GMT

معلول زنجانی در جشنواره موسیقی ملی خوش درخشید

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۶۹۵

معلول زنجانی در جشنواره موسیقی ملی خوش درخشید

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: معلول موفق زنجانی در جشنواره موسیقی ملی افراد دارای معلولیت جسمی - حرکتی، نابینا و ذهنی در سبک‌های سنتی و پاپ رتبه برگزیده را کسب کرد.

گل‌نساء آقامحمدی در گفت‌و گو با ایسنا، در رابطه با جشنواره موسیقی ملی، اظهار کرد: ۱۲۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده بود که همه آثار ارسالی از سراسر کشور بالغ بر ۱۲۰ اثر بود، افزود: پس از راستی‌آزمایی ۵۸ اثر توسط هیئت داوران انجمن موسیقی استان البرز برای انتخاب افراد برگزیده شدند و پس از جلسه سه روزه هیئت داوری، اثر جمشید مقدم در رشته گیتار به عنوان برگزیده این جشنواره اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با موسیقی درمانی، افزود: امروزه موسیقی درمانی به یک استراتژی اصلی در برنامه‌های پیشگیری، آموزش، پرورش و سلامتی تبدیل شده که موسیقی درمانی و فراگرفتن موسیقی یکی از عواملی است که می‌تواند سبب ارتباط بهتر افراد دارای معلولیت و کم‌توانان با محیط پیرامون خود شود.

این مسئول با بیان اینکه موسیقی سبب تحریک فرآیند و عملکردهای مغز می‌شود و به طور مستقیم بر توانایی‌های شناختی، عاطفی و فیزیکی افراد تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: موسیقی به فعالیت‌های افراد دارای معلولیت نظم بیشتری می‌بخشد و به آنان در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به اینکه هر نوع معلولیتی مانند نابینا، کم‌بینا، ذهنی و حرکتی نوع خاص و ساز خاصی را برای آموزش می‌طلبد، گفت: هنر به عنوان درمان و به عنوان روشی برای بهبود وضعیت عاطفی یا بهزیستی ذهنی فرد بوده و از هنر درمانی می‌توان به عنوان مکمل درمان سنتی سلامت روان استفاده کرد. گفتنی است هدف مدیریت رفتارها، پردازش احساسات، کاهش استرس و اضطراب و افزایش عزت‌نفس است.

آقامحمدی از اجرای هنردرمانی در مراکز بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: پارسال در ۲۲ مرکز تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، دوره آموزشی توجیهی و کاربردی نمایش عروسکی و کارکرد آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت ویژه مربیان و مسئولان فنی مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت بهزیستی در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته هر مرحله ۴۰ ساعت و در مجموع ۸۰ ساعت و به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در بیستمین مهرواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنرمندان مراکز روزانه آموزشی توان‌بخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهرگستر، اختلالات طیف اوتیسم کوشان و مرکز شبانه‌روزی سالمندان باغ مهربانی تحت پوشش بهزیستی برگزیده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان سازمان بهزیستی موسیقی معلول افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند