Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان شهردار بروجرد گفت: سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت برای توسعه و پیشرفت شهر تدوین می‌شود.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروجرد دارای استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف است و برای اداره کردن شهر نیازمند همکاری و تعامل مردم هستیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری یک مدیریتی پیچیده است و خیلی ها با آن آشنایی ندارند به دلیل اینکه نمی‌دانند منابع هزینه و درآمدی شهرداری چطوری تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بروجرد با بیان اینکه شهر بدون همراهی مردم اداره نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از پارک‌ها و بوستان‌های شهری فاقد سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی بوده که در اولویت قرار داده شده‌اند و کار مناسب سازی و بهسازی پیاده‌روها در سطح شهر و آسفالت معابر و کوچه‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان مکان‌های مختلف در نظر گرفته شده است و مردم باید مساعدت داشته باشند.

وی بیان کرد: آسفالت شهر یک بحث جدی است و امید می‌رود تمام لکه‌گیری‌های سطح شهر را انجام دهیم؛ هم اکنون ۱۰ اکیپ آسفالت در سطح شهر مشغول هستند و تا قبل از شروع فصل سرما لکه گیری انجام شود.

شهردار بروجرد ادامه داد: در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی اقدامات مختلف مانند لایروبی انهار و کانال‌ها در حال انجام است و مبلمان شهری نیز باید ساماندهی شود.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: برخی واحدهای صنفی بروجرد با مسدود کردن مسیر تردد و پیاده‌روها مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند که با این واحدهای متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تدوین سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت زیرساخت‌ها و مبلمان شهری در بروجرد لازم و ضروری است. این سند را با شورا و مردم تدوین خواهیم کرد که هرکسی مدیریت شهری را عهده‌دار شد بتوان آن را اجرا کند.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تدوین سند چشم انداز پنج ساله با مشارکت دانشگاه، شورای اسلامی شهر، مردم، مشاوران و کارشناسان محقق شود تا بتوان نقشه راه باشد.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: در بروجرد طرح‌های مهمی از جمله اجرای طرح کمربندی تقاطع‌های غیرهمسطح و دریاچه مصنوعی از مطالبات عمومی بوده که در سند چشم انداز پنج ساله مشخص شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی گرم‌خانه، افزود: راه‌اندازی گرم‌خانه برای کارتن‌خواب وظیفه شهرداری به تنهایی نیست و  باید همه دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را در این مورد انجام دهند.

شهردار بروجرد بیان کرد: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مکانی در نظر گرفته شده تا پس از زنده‌گیری به این مکان منتقل و نگهداری شود.

عیدی بیرانوند ادامه داد: بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاه‌های اجرایی مطرح است و اساسا، احترام و تکریم ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم‌های اداری نظام اسلامی، هدف نهایی از ارائه خدمات عمومی است.

وی عنوان کرد: فراهم کردن زیربنا و محل مناسب مراجعه یکی از ارکان‌های مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در شهرداری‌هاست که باعث رضایت خاطر مراجعین و کارکنان خواهد شد.

شهردار بروجرد اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شهرداری راه‌اندازی نواحی به منظور نظارت دقیق بر روند ساخت و سازها و ساماندهی، همچنین مدیریت علمی بر آن و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری صحیح بر نظافت شهر است.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: با توجه به گستردگی شهرک‌های شمال محور کمربندی، شهروندان این مناطق با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و عملاً خدمات رسانی به اهالی به کندی صورت می‌گیرد، لذا با تشکیل ناحیه ویژه شهرداری منطقه ٣ خدمات رسانی به شهروندان (شهرک‌های نیاوران، اندیشه، مسکن مهر، پردیس، شهرک غرب، ایثار، زاگرس و شهرک شهرداری) سرعت گرفته و این ساختار اداری جدید می‌تواند در کاهش مشکلات این مناطق موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زاگرس شهرداری مسکن مهر آسفالت مسكن مهر سند چشم انداز پنج ساله برای توسعه و پیشرفت شهردار بروجرد عیدی بیرانوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند شامگاه چهارشنبه در همایش سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، پیاده سازی، راهکارها و چالش‌ها توضیحاتی از روند تدوین این سند ملی مطرح کرد و گفت: امنیت غذایی موضوعی فرابخشی است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دخیل این امر در کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات پیش روی تأمین امنیت غذایی کشور باید بررسی شود که در این مسیر موضوعاتی همچون نداشتن تئوریسین و نپرداختن به تئوری‌ها، تدوین شاخص‌های امنیت غذایی کشور بر پایه شاخص‌های بین المللی، برقراری ارتباط بین همه اندیشکده ها و پژوهشکده‌های فعال در زمینه امنیت غذایی و ارائه مدل سالم سازی مواد غذایی قابلیت بررسی و اقدام را دارد.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تقدیر از همراهی و دغدغه مندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محور قرار دادن سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی در استان و همچنین بیان نقش اساسی دانشگاه در تربیت نیروهای انسانی نخبه برای بخش کشاورزی، اظهار داشت: در استان مازندران توسعه همه زیربخش ها عملاً مرتبط با توسعه بخش کشاورزی است و جایگاه نخست کشاورزی مازندران از لحاظ ارزش افزوده محصولات کشاورزی تولیدی بیانگر جایگاه ویژه این بخش در اقتصاد استان و کشور است.

تهیه ۵ برنامه جهش تولید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری که بر روی جهش تولید تأکید دارد و مشارکت مردم را به عنوان یک قید بسیار مهم برای این جهش معرفی کرده است، به عنوان مسیر و چراغ راه راه این سازمان تعریف شده و ۵ برنامه با موضوعات جهش تولید گوشت قرمز، شناسنامه دار کردن واحدهای تولیدی، تولید محصول سالم با محوریت برنج، توسعه کشت محصولات کم آب بر و گلخانه‌ای و تقویت اقتصاد دریاپایه به عنوان اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعیین شده است.

فرج الله فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، نقش بخش کشاورزی استان در اقتصاد کشور را قابل توجه دانست و افزود: در جلسات کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان چهار موضوع زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، حمل و نقل و لجستیک، آب و انرژی برای توسعه اقتصاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و با نگاه برنامه ریزی مسأله محور، مسائل و مشکلاتی از جمله پایین بودن کیفیت و سلامت غذایی و استاندارد تولید محصولات کشاورزی، عدم ثبات بازار محصولات کشاورزی، پایین بودن توان بازاریابی و رقابت واحدهای کوچک صنایع تبدیلی و غذایی، ناترازی آب و انرژی و ضعف در لجستیک و حمل و نقل را به عنوان مسائل اصلی حول محور رشد اقتصادی مطرح کرد.

کد خبر 6088170

دیگر خبرها

  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم