Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@21:15:09 GMT

وحدت مسیر تحقق عزت، کرامت و سعادتمندی است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۱۹۰۶

وحدت مسیر تحقق عزت، کرامت و سعادتمندی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ نبیل حلباوی امام جمعه حرم حضرت رقیه(س) در سخنانی در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به تبیین اهمیت وحدت میان مسلمانان پرداخت.
 
وی وحدت را هدف، راه و یک ارزش خواند و توضیح داد: وحدت، هدف است به این معنا که امت اسلام باید به سوی آن گام برداشته، برای تحقق آن برنامه ریزی کند و برنامه‌های خود را در راستای تحقق آن اجرایی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حلباوی با اشاره به این که وحدت مسیر تحقق عزت، کرامت و سعادتمندی است، تاکیدکرد: تمامی شئونات امت اسلامی باید در سایه سار وحدت شکل گیرد و امت اسلامی آن را به مثابه قطب نمایی هدایتگر بداند.

وی با بیان این که قرآن کریم، به موضوع وحدت توجه داشته و امت پیامبر(ص) را امتی واحد می‌داند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: " إِنَّ هذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ"«این امت شماست که امتی واحد و یکپارچه است و من نیز یگانه پروردگار شما هستم پس مرا بپرستید».(انبیا آیه 92) .

وی تاکید کرد: این آیه بیانگر این مطلب است که جز از طریق ایجاد امتی متحد و یکپارچه نمی‌توانید خداوند را آن طور که سزاوار عبادت اوست، پرستش کنید و نخواهید توانست ملزومات پرستش خداوند را به صورت کامل فراهم نمایید.

امام جمعه حرم حضرت رقیه (س) در ادامه با بیان این که بدیهی است، تبلیغ و گسترش دو مفهوم ایمان و اسلام در سطح جهان، خود نوعی عبادت است و حتی می‌توان گفت بزرگترین عبادت به شمار می‌آید، تصریح کرد: حفظ و رعایت تقوای الهی در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاست، اقتصاد، اجتماع، امور تربیتی و... جز با تحقق وحدت امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: با همین رویکرد می‌بینیم که قرآن کریم نسبت به تفرقه و آثار آن هشدار داده و در آیه 46سوره انفال می‌فرماید: « وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ : با یکدیگر به منازعه نپردازید چرا که منجر به شکستتان شده و قدرت و شوکتتان از میان خواهد رفت» و این بدان معناست که اگر از منازعات بر حذر باشید، نقش و جایگاه شما در تاریخ ماندگار خواهد شد و در صورت عدم رعایت این موضوع،  قدرت شما از بین خواهد رفت و دچار ضعف خواهید شد.

حلباوی با بیان این که خداوند مسلمانان را از انواع تفرقه مانند فرقه‌گرایی، اختلافات دینی، و حتی اختلاف در مذاهب مختلف بر حذر می‌دارد، تصریح کرد: تمامی مذاهب، تحت لوای تنها دین الهی یعنی همان اسلام سر برآورده و تنیده شده‌اند.

وی بزرگترین نوع الفت و مودت را الفت قلبی خواند و تاکیدکرد: آنچه جنبه ظاهری، شعاری، لفظی و سطحی دارد، فاقد ارزش لازم است.

این اندیشند سوری با اشاره به آیه‌ 4 سوره صف که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ: خداوند کسانی را که در راه او صف به صف می‌جنگند و گویی استحکامی آهنین و شکست ناپذیر دارند، دوست می دارد»، گفت: این استحکام آهنین در برابر دشمنان و کسانی که در پی کینه‌ورزی و توطئه افکنی در میان مسلمانان هستند، تشکیل می‌شود.

امام جمعه حرم حضرت رقیه (س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 110 سوره آل عمران که می‌فرماید: « كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ : شما بهترین امتی هستید که در میان مردم سر برآورده‌اید؛ در حالی که به خدا ایمان دارید، به نیکی‌ها امر می‌کنید و از زشتی‌ها باز می‌دارید» توضیح داد: قرآن مومنان را به امر به معروق و نهی از منکر فرا می‌خواند و فرمان می‌دهد افرادی از میان این امت برخیزند که طلایه دار ایمان بوده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
 
حلباوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از این رهگذر شایسته است یاد کنیم از انقلاب اسلامی ایران که در جهت تحقق اولین شعار خود، به موضوع وحدت پرداخت و به دستور امام خمینی(ره)، هرسال نسبت به گرامی داشت هفته وحدت اقدام نمود.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنان نسبت برای تامین و پاسداشت هر آنچه زمینه‌ساز وحدت است تلاش نموده و با انواع و اقسام شیوه‌های دشمنی، توهین به مذاهب و... مقابله می‌کند تا تمامی مسلمانان، دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی را گردهم آورد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز چیزی در جهان اسلام شکل گرفته که رنگ و بوی وحدت دارد و آن محور مقاومت است که از ایران اسلامی آغاز شده و تا سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین امتداد یافته است.
 
وی تاکید کرد: اگر این نوع اتحاد وجود نداشت، امت اسلامی در وضعیتی نابسامان به سر می‌برد.
 
 
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است