Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:29:12 GMT

تاکید چین بر گسترش روابط با پیونگ یانگ

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۱۴۸

تاکید چین بر گسترش روابط با پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سونگ کیم، نماینده آمریکا در امور کره شمالی، امروز (شنبه)، برای بحث درباره کره شمالی وارد سئول، پایتخت کره جنوبی، شد. این سفر کاری در حالی انجام می‌شود که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای متوقف شده و تنش‌ها بر سر آخرین آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر سونگ کیم تنها چند روز پس از شلیک موشک بالستیک جدید کره شمالی از زیردریایی صورت می‌گیرد که انتقاد واشنگتن را برانگیخت و خواستار بازگشت مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم‌های آمریکا شد.

او پس از ورود به کره جنوبی، بدون اشاره به جزئیات گفت که انتظار مذاکرات مفید و سازنده با همتای  کره‌ای خود دارد.

این در حالی است که کره شمالی، روز شنبه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم به افزایش تنش‌های نظامی با چین از طریق حمایت بی پروا از تایوان کرد و گفت که افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه تهدیدی بالقوه برای کره شمالی است.

پاک میونگ هو، معاون وزیر خارجه کره شمالی، در اظهاراتی از آمریکا به دلیل ارسال کشتی‌های جنگی از طریق تنگه تایوان و در اختیار گذاشتن سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته به  تایوان و انجام تمرینات نظامی در این کشور انتقاد کرد.

در همین روز، رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ گزارش دادند که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بر تقویت تلاش‌ها برای گسترش روابط دوجانبه با کره شمالی تاکید کرده است.

شی این اظهارات را در پاسخ به نامه قبلی کیم به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد روز ملی چین بیان کرد.

رئیس جمهور چین گفت که ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان کره شمالی و چین، آمادگی خود را برای ارتقای روابط دوجانبه در سطح جدیدی اعلام کرد.

کره شمالی و چین به دفعات بر همکاری‌های نزدیک خود در میان مذاکرات هسته‌ای  بین پیونگ یانگ و واشنگتن و تشدید رقابت چین و آمریکا تاکید کرده اند.

کره شمالی در پی به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با متحد سنتی خود بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شی جین پینگ کیم جونگ اون مذاکرات هسته ای آزمایش موشکی کره شمالی پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد