Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@01:09:02 GMT

مصطفی نور بصر و مهجة قلب امام

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۳۷۱

مصطفی نور بصر و مهجة قلب امام

پایگاه خبری جماران: نشریه «حوزه» در شماره 16 خود که شهریور ماه 1365 انتشار یافت، مصاحبه ای با حضرت آیت الله حاج آقا رضا بهاالدینی داشته که نکات آموزنده زیادی دارد. مصاحبه کنندگان از آن عالم ربانی و معلم اخلاق درباره درس اخلاق در حوزه های علمیه و افرادی ک به عنوان الگو میتوانند راهنمای خودسازی و تهذیب نفس افراد باشند، پرسیدند و آن عالم مهذّب در جواب گفتند:

«مسأله اصلی تصمیم خود شخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کس باید به فکر خودباشد و بداند که پرونده حیاتی او را روزی بررسی خواهند کرد. البته ما بزرگانی داشتیم که بعد از زندگی ائمه معصومین(ع) می توان به عنوان اسوه و نمونه روی خصوصیات زندگی آنها تکیه کرد.

راجع به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و مرحوم شهید مجاهد آقا مصطفی خمینی که من سالیان دراز با آنها بودم،  دوست دارم چند سطری خود بنویسم، زیرا آنچه پیرامون شخصیت این دو بزرگوار میدانم جزء وجدانیات من است و به  آن معتقدم، بدون کم و کاست.»

آیت الله بهاءالدینی پس از نوشتن نظرش درباره شخصیت و بزرگواری های استاد خود آیت الله حائری یزدی، درباره شهید آیت الله سید مصطفی خمینی چنین مرقوم داشته اند:

بسمه تعالی

الحاج آقا مصطفی، آیت الله جمع بین المعقول و المنقول و السیاسه الاسلامیه الدینیه فی شبابه، و بلغ ما بلغ

من نوادر زماننا بل من نوادر الأعصار و الأزمان، صادق القول مع حسن النیّه، بصیر بالنفوس مع کمال الفطانه و الدهی، و له سهم وافر فی الانقلاب و حوادثه صابر فی المشکلات و نوائب الدهر.

إبن الامام، بل هو الامام، بل له اب مثل الامام، شدید الحب بالامام، لا لأجل الابوّه، والامام شدید الحبّ به، لا لأجل البنوّه، بل لجهات آخر لا مجال لذکرها.

آیت الله بهاالدینی، عالم مجاهد و محقق عالیقدر آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی را چنین توصیف کرده است:

او آیت الله بوده و از نظر علمی جامع علوم عقلی و نقلی و جامع آنها با سیاست اسلامی، در سن جوانی شد و به مقام و جایگاهی (بس والا) رسیده. او از نوادر زمان ما، بلکه از نوادر زمان ها و أعصار بوده است. هم صادق القول بوده و  هم حسن نیت داشته است. با کمال زیرکی و هوشیاری، به نفوس آگاهی داشت. او سهم فراوانی در انقلاب اسلامی و حوادث آن داشته و در مشکلات و گرفتاری های روزگار صابر و بردبار بوده است.

او فرزند امام بلکه خودش امام بوده، بلکه پدری مثل امام داشت و امام را شدیداً دوست می داشت، اما نه بدین خاطر که امام پدر او بوده، و امام نیز او را شدیداً دوست می داشت، اما نه به خاطر اینکه مصطفی فرزند او بوده است، بلکه[این علاقه شدید طرفینی میان این پدر و پسر] به خاطر جهات دیگری بوده که مجال ذکر آنها نمی باشد.

بله چنین بوده که امام او را «نور بصرم و مهجه قلبم» توصیف کرده است.

خداوند امام خمینی و فرزند عالم و شهیدش و نیز رفیق و همدرس او آیت الله بهاءالدینی را با پیامبر و آل پیامبر (علیه و علیهم السلام) محشور فرماید و طالبان و مستعدان تهذیب نفس و خودسازی را موفق به تأُسی به این صالحان و خوبان بفرماید.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی مصطفی خمینی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

اولین مصاحبه با همسر سیدمصطفی خمینی را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟