Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شایع‌ترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به ۶۰ درصد موارد مسمومیت‌ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

دکتر ندا محمدسعید در اولین روز هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها اظهار کرد: آمار موارد مسمومیت‌های دارویی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۳ مورد است و داروهای مسکن غیر مخدر بیشترین مورد ثبت‌شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: دارو یکی از خطرناک‌ترین عوامل مسمومیت‌زا در منازل است. عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف دارو در تاریکی و همراه با خواب‌آلودگی و نیز مصرف خودسرانه دارو همگی می‌توانند منجر به مسمومیت‌های دارویی شوند.

محمدسعید گفت: ضمن اجتناب از مصرف خودسرانه دارو باید توجه داشت که مصرف مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر می‌تواند برای کودکان و افراد مُسن، کشنده باشد.

وی افزود: شایع‌ترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به ۶۰ درصد موارد مسمومیت‌ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به طور کلی اغلب مسمومیت‌های دارویی در بزرگسالان به صورت تعمدی رخ می‌دهد. درصد پایینی از مراجعات مسمومیت‌های دارویی مربوط به کودکان است که اغلب به طور اتفاقی و در اثر کنجکاوی کودکان و یا اشتباه والدین رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا علوم پزشکی دزفول، هفته اول آبان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها نامگذاری شده است و اول آبان‌ماه نیز روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی از داروها است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مسمومیت های دارویی علوم پزشکی دزفول بروز مسمومیت مسمومیت ها مصرف دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.


 این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی