Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:24:44 GMT

واحدهای نیمه راکد باید به مدار برگردد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۴۸۳۹

ایسنا/همدان استاندار همدان، گفت: به دلیل تحریم ظالمانه باید به شکل ویژه به مباحث اقتصادی توجه کنیم و واحدهای نیمه راکد با ظرفیت پایین را باید با استفاده از ظرفیت قانونی به مدار استفاده حداکثری بیاوریم. 

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه ۱ آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان، اظهار کرد: از اعتماد رئیس جمهور و هیئت وزیران تشکر می‌کنم امیدوارم با خدمت صادقانه به مردم ولایتمدار همدان پاسخ دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه هرچه رئیس جمهور در حکم ابلاغ کردند سرلوحه اقدامات من است، تصریح کرد:  مسائل و مشکلات ما زیاد است و باید برای توسعه همه جانبه تلاش کنیم و به دلیل تحریم ظالمانه باید به شکل ویژه به مباحث اقتصادی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید و رفع موانع تولید مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم، ادامه داد: واحدهای نیمه راکد با ظرفیت پایین را باید با استفاده از ظرفیت قانونی به مدار استفاده حداکثری بیاوریم و در عرصه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری باید بهره‌وری بالا برود. 

 استاندار همدان، مطرح کرد: باید با توجه به خشکسالی روش کشت را تغییر دهیم و با ظرفیتی که وجود دارد شیوه کشت را به سمت شیوه نوین به ویژه گلخانه‌ای پیش ببریم و زمینه صادرات را فراهم کنیم. 

قاسمی فرزاد ادامه داد: در حوزه معدن ۳۰ ماده معدنی داریم که ظرفیت بالایی است از طرفی وزایی که در دولت سیزدهم داریم ظرفیت بالایی هستند و می‌توانند یاریگر ما باشند. باید تمام توان خود را با استفاده از ظرفیت نمایندگان در پیشبرد اهداف استان بالا ببریم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: انقلاب ما فرهنگی بود بنابراین همه فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار همدان استانی اقتصادی واحد راکد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد