Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به شدت در حال افزایش است و باعت  تشدید نگرانی‌ها در این کشور شده و ممکن است قرنطینه به انگلیس بازگردد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» آمارهای رسمی نشان می‌دهد که روزانه آزمایش کرونای حدود 50000 نفر   در انگلیس مثبت ثبت می‌شود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در روز جمعه هرگونه محدودیت فوری را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست اقدامات شخصی برای محافظت از خود  برابر کرونا را ادامه دهند.

جانسون گفت: «در مکانهای محدود که با افرادی روبرو می‌شوید، ماسک بزنید، دست‌ها را بشویید، تهویه هوا را انجام دهید.»

با وجود توصیه‌ها، بسیاری از مردم به ویژه در شهرهای بزرگ مانند لندن قوانین را رعایت نمی‌کنند. در ماه ژوئیه، دولت آخرین محدودیت‌های قانونی خود را برای مهار کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی و اجبار پوشاندن صورت در مکان‌های شلوغ را حذف کرد. کارشناسان می‌گویند این امر می‌تواند به افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا کمک کند.

گروه مشاوره علمی دولت انگلیس به دولت این کشور گفته است که رعایت  اقدامات اولیه از اقدامات شدیدتر و طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

تاکنون وزیران دولت جانسون برابر اقدامات سختگیرانه یا معرفی طرح دوم برای مقابله با ویروس کرونا در زمستان مقاومت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت جهانی از جمله نهادهایی است که خواستار اعمال مجدد اقدامات بیشتر است. «مارگارت هریس»، سخنگوی  جهانی بهداشت گفت: «واکسن نمی‌تواند ما را از این وضعیت خارج کند.»

او افزود: «ما باید در مورد عدم تجمع جدی باشیم. ما هنوز باید پوشیدن ماسک‌ها را مد نظر قرار دهیم.»

این وبگاه نوشت، نخست وزیر انگلیس با فشار قانونگذاران حزب خود مواجه است که بسیاری از آن‌ها خواستار پایان محدودیت‌ها شده‌اند. بسیاری از مشاغل نیز با اعمال محدودیت‌های شدیدتر، بیشتر در خطر خواهند بود.

در همین حال، مقامات بهداشتی می‌گویند نوع جدید کرونا ممکن است راحت‌تر از گونه معمولی دلتا گسترش یابد. این سویه معروف به «دلتا پلاس» حدود 6 درصد موارد ابتلا را در  این کشور به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۴۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۲۴۵ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان چهار میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۹۲ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌ است.ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است. برزیل از حیث مرگ و میر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس