Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود : یکی از مواردی که با آینده کودکان و نوجوانان گره خورده، استعداد یابی توانایی‌ها و علایق آنها است. استعدادها، توانایی‌ها و علایقی که اگر به‌موقع و در سنین پایین کشف شود، می‌تواند آینده روشنی را برای کودکان فراهم آورد .
وی با بیان اینکه باید مهارت زندگی و اشتغال را به کودکان با شیوه های نوین آموزش داد، اظهار داشت: با مشارکت دستگاه‌های متولی و حمایتی و همراهی تشکل‌های مردم نهاد در محلات اگر بتوان با شناسایی و استعدادیابی به‌موقع، کودکان را به راهی که توانایی و علاقه دارند، هدایت کرد می‌توان آینده‌ای روشن را برای آنها فراهم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیدخام  تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه یافتگی یک کشور آموزش و تربیت  به موقع کودکان  است، به همین جهت طرح شناسایی و استعداد یابی کودکان ساکن در مناطق محروم و میان خانواده های کم برخوردار کودکان و شناسایی آنها با مشارکت بهزیستی و تشکل‌های مردم نهاد مرتبط در دستور کار قرار گرفت.
این مسوول تصریح کرد: انتظار می رود که با شناسایی کودکان مستعد در مناطق کم برخوردار و همکاری دستگاه‌های متولی از جمله ورزش و جوانان ، ارشاد ، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به غربالگری و آموزش‌های رایگان نسبت به نخبه پروری آنها اقدام شود .
وی اضافه کرد که با مشارکت تشکل‌های خیریه و دستگاه‌های حمایتی باید تلاش شود تا نسبت به شناسایی کودکان مستعد علمی ، ورزشی ، هنری و سایر مهارتهای خاص و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام عاجل به عمل آید .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود : خیلی از کودکان ساکن در محلات کم برخوردار، از استعداد و ضریب هوشی بالایی برخوردارند اما به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی استعداد آنها کشف نشده و چه بسا  آسیب های زیادی نیز آنها را تهدید کند .
 بیدخام با بیان اینکه اغلب این استعدادها به خاطر مسائل اقتصادی و اجتماعی خانواده ها  مورد توجه قرار نمی گیرد خاطر نشان کرد : برخی از این دانش آموزان نیاز دارند با توجه و شناسایی به موقع استعدادهایشان دیده ، کشف و تلاش شود تا آتیه روشنی برای آنها به عنوان اینده سازان ایران اسلامی فراهم شود .
وی تصریح کرد : با طرح و تصویب این طرح در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری مقرر شد در مرحله اول پنج محله کم برخوردار استان اجرا شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی استان قزوین کودکان کار استانداری قزوین مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان قزوین کودکان کار آسیب های اجتماعی استان قزوین کودکان کار استانداری قزوین مشارکت اجتماعی کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر

 سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان خرمشهر، توسط ماموران انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

به گفته او با اجرای این طرح ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، ۱۶ نفر متهم متواری و تحت تعقیب را در شهرستان خرمشهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند، تاکید کرد: به جهت حفظ آسایش و آرامش شهروندان، طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در نوبت‌های متعدد و با تمام توان اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی