Web Analytics Made Easy - Statcounter

از دست دادن بازیکنان باکیفیتی چون روملو لوکاکو و کریستیانو رونالدو هرگز قرار نیست آسان باشد اما در آستانه دربی ایتالیا، اینتر و یوونتوس نشان داده اند که با از دست دادن ستارگان خود در خط حمله، کنار آمده اند

وقتی روملو لوکاکو در ماه آگوست، اینتر را به مقصد چلسی ترک کرد، اینتری های زیادی نگران بودند که در غیاب لوکاکو چه کسی قرار است بخش مهمی از گل های تیم شان را در فصل 22-2021 بزند اما 24 ساعت بعد، مدیران اینتر جانشین لوکاکو را جذب کردند و ادین ژکو به جوزپه مه آتزا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری | فصل 22-2021 هنوز در ابتدای راه است اما ادین ژکو در راه دفاع اینتر از قهرمانی اش در سری آ، شروعی عالی داشته است. ادین ژکو با گل والی عالی مقابل شریف در لیگ قهرمانان اروپا، مجموع گل های خود برای اینتر در این فصل را به عدد هفت رساند. در آستانه دربی ایتالیا، تیم سیمونه اینزاگی سه امتیاز بیش از یوونتوس دارد اما یوونتوس هم ستاره خود در خط حمله را از دست داده است چرا در فصل 21-2020 سری آ، کریستیانو رونالدو در جدول گلزنان بالاتر از لوکاکو قرار گرفت. در این فصل نیز اینتر به رهبری ژکو و مارتینز در خط حمله، 23 گل توانسته در سری آ بزند و یوونتوس 11 گل کم تر زده است. دو غول فوتبال ایتالیا در ماه های ابتدایی این فصل چگونه خود را با از دست دادن گلزنان بزرگ شان وفق داده اند؟

جایگزینی روملو لوکاکو

چلسی در ماه آگوست با خرید مجدد روملو لوکاکو، رکورد نقل و انتقالات تاریخش را با پرداخت 115 میلیون یورو به اینتر شکست. اینتر در پی مشکلات مالی مجبور شد اشرف حکیمی را بفروشد و از فروش لوکاکو با چنین مبلغی نیز استقبال کرد اما آنتونیو کونته پس از باخبر شدن شرایط مالی اینتر، خیلی سریع از این تیم جدا شد. مشخصا لوکاکو مشکلی نداشت تا زیر نظر اینزاگی کار کند اما در نهایت بازی کردن در استمفوردبریج، لوکاکو را وسوسه کرد. لوکاکو طی دو فصل حضورش در اینتر در 95 بازی طی همه مسابقات توانست 64 گل به ثمر برساند و فصل گذشته 24 گل و 11 پاس گل ثبت کرد. او همچنین 7 پاسِ ماقبل پاس گل را ثبت کرد و مشترکا در این زمینه، بهترین بازیکن سری آ نام گرفت. لوکاکو در اینتر مشخصا پیشرفت کرد و به عنوان بازیکن بهتری به لیگ برتر برگشت. اینتر با مشکل بزرگی برای جایگزینی لوکاکو روبرو شد اما ادین ژکو یک گزینه معقول به شمار می رفت. 

ژکو که طی شش فصل گذشته در رم بازی کرده است، زمانی برای تطبیق با لیگ نیاز نداشت. ژکو طی دوران حضورش در رم، 85 گل در سری آ به ثمر رسانده است و طی سال های 2012 و 2014 نقش مهمی در قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس ایفا کرد. از زمان انتقال به وولفسبورگ در سال 2007، ژکو فقط در سه فصل مختلف، کم تر از 10 گل در تمام مسابقات طی یک فصل به ثمر رسانده است و در طول دوران حضورش در رم فقط در 22 بازی از 228 بازی ممکن در دسترس نبود. ژکو گزینه ای قابل اعتماد، باتجربه و گلزن است و با توجه به مشکلات مالی اینتر، طبیعتا امضای قرارداد با این مهاجم بوسنیایی در دسترس ترین راه حل بود. خواکین کوریا هم می تواند در هر پستی از خط حمله بازی کند و آمده تا وضعیت تهاجمی اینتر را بهتر کند. اگرچه ژکو به تنهایی توانسته انتظارات اینتر را برآورده کند.

آمار گل ها، xG، شوت ها، xG برحسب هر شوت و دقایق بازی ادین ژکو در اینتر

ژکو در سری آ طی هشت بازی توانسته شش گل بزند و این در حالی است که او فصل گذشته در رم فقط هفت گل زده بود. آیا ژکو در حال سپری کردن یک فصل غیرعادی است؟ گفتنش سخت است اما داده های عملکرد ژکو در سری آ خیلی درخشان نبوده اند. در این فصل ژکو 35.3% شوت های غیر پنالتی اش را گل کرده است که در زمینه نرخ تبدیل شوت به گل، آماری بالا در کل دوران حرفه ای ژکو است. با این حال ژکو طی شش فصل حضورش در رم، توانسته 82 گل غیر پنالتی از xG غیرپنالتی به میزان 103.9 به ثمر برساند که این نشان می دهد او 22 گل کم تر از حد انتظار زده است. 

آمار گل ها، xG، شوت ها، xG برحسب هر شوت و دقایق بازی ادین ژکو در رمشرکای جرم

جدایی لوکاکو از اینتر، باعث شد این باشگاه علاوه بر یافتن یک پروفایل خوب برای جانشینی لوکلکو، یک زوج مناسب هم برای لائوتارو مارتینز بیابد. این زوج فصل گذشته در زدن 8 گل با یکدیگر مشارکت داشتند؛ یعنی بالاتر از هر زوجی در سری آ. اگرچه اولین گل روی همکاری مشترک آن ها تا نوامبر 2020 به دست نیامده بود.

عملکرد زوج های تهاجمی فصل 21-2020 سری آ در زمینه مشارکت مستقیم گل (یکی بسازد و دیگری بزند)

یک مثال عالی از مشارکت زوج فوق العاده لوکاکو و لائوتارو در پیروزی سرنوشت ساز 3-1 مقابل لاتزیو در فوریه 2021 بود. لوکاکو که می توانست به راحتی هت تریک کند، توپ را به مارتینز پاس داد تا این مهاجم آرژانتینی گلزنی کند. لوکاکو و مارتینز با یکدیگر مجموعا 29 موقعیت در فصل 21-2020 خلق کردند و این یعنی هر 71 دقیقه که آن ها در زمین کنار هم بودند، توانستند یک موقعیت خلق کنند. لائوتارو مارتینز 16 و لوکاکو 13 موقعیت در فصل گذشته سری آ ساختند. ژکو و مارتینز هنوز برای یکدیگر پاس گل ارسال نکرده اند البته تا این مقطع فصل گذشته هم لوکاکو و مارتینز به هم پاس گل نداده بودند. در 357 دقیقه ای که مارتینز و ژکو کنار هم بوده اند، آن ها فقط 2 موقعیت برای یکدیگر ساخته اند که هردو توسط ژکو برای مارتینز ساخته شد. اگر اینتر فقط یک جا به همکاری این زوج نیاز داشته باشد، آن می تواند بازی امشب مقابل یوونتوس باشد. اینتر طی 32 بازی لیگ سال 2021 توانسته 78 گل بزند و فقط بایرن مونیخ نسبت به آن ها گل های بیشتری در لیگ در 2021 زده است. اینتر بسیار خوش شانس خواهد بود اگر زوج ژکو و مارتینز هم بتواند مثل زوج لوکاکو و مارتینز، تاثیرگذار باشد.

جایگزینی رونالدو

اینتر شاید با جذب ژکو، خیلی سریع کارش برای جانشینی لوکاکو راه افتاد اما یوونتوس در اوایل دوره دوم مکس الگری، به دردسر افتاد. با جدایی رونالدو، دیبالا در کانون توجهات است. دیبالا مقابل اودینزه در اولین بازی فصل سری آ گلزنی کرد و ماه گذشته هم به سمپدوریا گل زد و پس از آن به علت مصدومیت دور از میادین بوده است. فقط چهار بازیکن در سراسر اروپا، تعداد گل بیشتری نسبت به کریستیانو رونالدو در تمام مسابقات فصل گذشته زدند. رونالدو 36 گل زد و فقط آلوارو موراتا با 20 گل و فدریکو کیه زا با 14 گل تنها بازیکنان یوونتوس بودند که توانستند گل هایشان را دو رقمی کنند. 

گل های بازیکنان یوونتوس در فصل 22-2021 سری آ برحسب xG

مشکلات دیبالا و مصدومیت های او طی سال اخیر باعث شده موراتا به تهدید اصلی گلزنی یوونتوس تبدیل شود. این مهاجم اسپانیایی فصل گذشته مشارکت موفقیت آمیزی با کریستیانو رونالدو داشت و در فصل گذشته توانست 15 موقعیت گل و 4 پاس گل برای رونالدو فراهم کند اما رونالدو فقط 4 موقعیت گلزنی طی 1402 دقیقه بازی کنار موراتا برای او فراهم کرد. اگر یوونتوس بتواند دیبالا را آماده نگه دارد، موراتا احتمالا پاس گل ها و موقعیت های گل بیشتری از این مهاجم آرژانتینی دریافت خواهد کرد. جدال این دو تیم در جوزپه مه آتزا خیلی زودتر از آن فرا رسیده تا این بازی را سرنوشت ساز بخوانیم اما دومین پیروزی متوالی خانگی مقابل یوونتوس، برای اینتر بسیار تقویت کننده و روحیه بخش خواهد بود. در خط حمله تیم اینزاگی، لائوتارو و ژکو توانسته اند تاکنون 12 گل به ثمر برسانند اما مهاجمان مرکزی تیم الگری مجموعا 6 گل به ثمر رسانده اند که این آمار خیلی خوب نیست. 

به قلم پاتریک ریج برای وب سایت The Analyst

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس وزیر ورزش دست عزیزی خادم را خوانده بود! / بی اعتنایی رییس به پروتکل ها یا مقامات؟ مهدی طارمی آقای گل فعلی لیگ پرتغال میلان و تکرار رکورد بهترین شروع تاریخ خود در سری آ سایه سنگین زیدان روی سر مربیان تحت فشار؛ از سولسشر و پوچتینو تا دشان

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو روملو لوکاکو دست دادن خط حمله فصل گذشته ادین ژکو پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!

به گزارش "ورزش سه"، رم یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا باید در ورزشگاه خانگی‌اش روبروی یوونتوس به میدان برود و امیدوار است که بتواند سه امتیاز مهم این بازی را به دست آورد.

جالوروسی در حال حاضر با 59 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد و بازیکنان این تیم در تلاش هستند که بتوانند فاصله‌شان با آتالانتا را کم کنند و سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را به دست آورند.

ده‌روسی در نشست خبری پیش از این بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« امروز تحلیل بیشتری از شرایط فیزیکی بازیکنان خواهیم داشت. مشکلات کوچکی وجود دارد که از روز پنجشنبه همراه ما بوده‌اند. اما ما تیمی منسجم هستیم و در طول سال‌های مسیرهای طولانی در اروپا را پشت سر گذاشته‌ایم. حالا باید چند بازی بزرگ دیگر برگزار کنیم. امروز مسائل را با دقت بیشتری تحلیل خواهیم کرد اما هیچ مصدومیت جدی‌ای وجود ندارد.»

او درباره شرایط سخت مکس آلگری در یوونتوس گفت:« او با آرامش با ما روبرو شد و باعث شد که فوتبال ایتالیا از نو ساخته شود و همیشه این تیم را در بالاترین سطح مدیریت کرد. احساس همدردی بسیاری با او دارم چون با پدرم بازی کرده است. نتیجه محور یا سیستم محور مهفومی است که عملا وجود ندارد.

من دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم. مورینیو، آنچلوتی و آلگری در بالاترین سطح مربیگری کرده‌اند. یووه تیمی است که دوران خوبی نداشته اما ما می‌دانیم که آنها می‌خواهد سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کنند. باید نمایش استثنائی دیگری داشته باشیم و هواداران باید در این راه به ما کمک کنند.»

این مربی ایتالیایی در پاسخ به این سوال که آیا رم از بین سری آ یا لیگ اروپا کدام را ترجیح می‌دهد اضافه کرد:« صعود به فینال از قبل سخت‌تر شده اما غیرممکن نیست. لورکوزن 47 بازی است که نباخته است. این کار بسیار دشواری است اما ما می‌توانیم انجامش دهیم. این کار را در زمان بازی من در رم انجام دادیم و دیدیم که آتالانتا هم لیورپول را شکست داد.

لیگ هم برای ما بسیار مهم است. تصمیماتی در این باره خواهیم گرفت. یازده نفر نمی‌توانند همیشه بازی کنند. انتخاب‌هایی هست که باید انجام شود. ما از هیچ یک از دو هدفی که داریم دست نمی‌کشیم.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گل اول رم به یوونتوس توسط لوکاکو در دقیقه ۱۵
  • گل روملو لوکاکو به یوونتوس (آاس رم 1-0 یوونتوس)
  • اینتر میامی ۶-۲ نیویورک ردبولز؛ نمایشی ماورایی از فوق ستاره‌های MLS
  • عملکرد دیوانه کننده لیونل مسی در بازی شب گذشته اینتر میامی
  • اینتر، ناپولی و یوونتوس سه تیم علاقه‌مند به الساندرو بونجورنو
  • توقف روند گلزنی اینتر در شب دبل شدن مقابل ساسولو / نکات آماری
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح