Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان با تاکید بر ضرورت کاهش یارانه برق مشترکانی که بیش از الگوی مصرف استفاده دارند، بیان کرد: برای پرداخت یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم در طی چندسال اخیر و از زمان دولت نهم مسائلی به صورت عملیاتی مطرح شد که ما نباید عدالت را با برابری یکسان بدانیم و این بحث مطرح شد که اگر فردی پرمصرف بوده باید هزینه مصرف خود را بالاتر از استاندارد‌ها و الگوی تعریف شده پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: این بحث رسید به حذف یارانه‌های غیر مستقیم و پرداخت یارانه‌های مستقیم و ما به سمت واقعی کردن قیمت‌ها حرکت کردیم. این اقدام تا بخشی موثر واقع شد و توانست الگوی مصرف را در خیلی از بخش‌ها اصلاح کند. این نتیجه به ما نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با کاهش یارانه مشترکان پرمصرف، به سمت اصلاح الگوی مصرف جامعه حرکت کنیم. اگر بخشی از طبقه مرفه می‌خواهد بیشتر از سقف الگوی مصرف از برق استفاده کند، باید هزینه مازاد آن را خودش بپردازد و نباید هزینه آن بر دوش قشر مستضعف بیفتد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از اینکه به مرور زمان از اجرای طرح قبلی گذشت، باتوجه به اینکه عدد یارانه مستقیم ثابت ماند و متاسفانه در چند سال اخیر ارزش پولی خود را از دست داد، مجددا ما در حقیقت داشتیم یارانه غیرمستقیم خود را رشد می‌دادیم. من معتقدم ما باید زودتر از این‌ها در این حوزه اقدام می‌کردیم. البته بنده موافق افزایش یارانه مستقیم برای همه طبقات اجتماعی نیستم و آن را برابر عدالت نمی‌دانم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه تاکید کرد: حتما باید دهک‌های پایین‌تر حمایت بشوند و دهک‌های بالاتر هزینه‌های مازاد خودشان را بر دوش بگیرند. در مورد یارانه‌های غیرمستقیم نیز بنده معتقدم که ما باید به این سمت برویم که دهک‌های بالای جامعه اگر نمی‌خواهند الگوی مصرف خود را اصلاح کنند، رقم‌ها برای آنان تصاعدی محاسبه شود و یارانه‌ای به پر مصرف‌ها تعلق نگیرد.

وی افزود: در عین حال که تاکید دارم مشترکان پرمصرف نباید یارانه انرژی دریافت کنند، اما نباید مشترکان پرمصرف در فرمولی غیرمنصفانه شناسایی شوند. به عنوان مثال فرمولی که این روز‌ها در محاسبه برق استفاده شده و از یکجایی به بعد مشترکان را پرمصرف تلقی می‌کند، اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، باید اصلاح شود. تنها آن بخش از اقشار مرفهی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند باید هزینه مصرف اضافه‌تر خود را بپردازند.

خضریان در پایان با تاکید بر ضرورت تعیین سقف میزان مصرف مشترکان پر مصرف متناسب با شرایط هر منطقه و بر اساس عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: حتما الگوی مصرف برق باید در هر منطقه‌ای متناسب با شرایط بومی آن سنجیده شود. مثلا در بخشی از مناطق شمالی کشور به دلیل رطوبت بالا تقریبا استفاده از کولر گازی ناگزیر است. الگو‌های مصرف باید براساس شرایط بومی هر منطقه سنجیده شود و قضاوت افراد بر اساس آن صورت گیرد و نباید یک الگوی یکدست در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی خضریان یارانه برق مشترکان پرمصرف الگوی مصرف باید هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش ٣ برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش مشرق، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان