Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری اظهار کرد: با چنین شرایطی که کرونا برای جامعه ایجاد کرده است، احتمالا آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی را از ۱۵ آبان برای دانشجویان کارشناسی پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سیاست‌های دانشگاه علم و فرهنگ به اینصورت است که آموزش‌ها را به شیوه مجازی و حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیش ببرد.

هاشمی با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه علم و فرهنگ از هفته آینده به صورت حضوری و با ظرفیت بسیار محدود بازگشایی می‌شوند، تاکید کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی را حتما در بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها رعایت می‌کنیم، البته در حال حاضر دانشجویان دکتری در داخل دانشگاه حضور دارند و مابقی دانشجویان یعنی مقطع کارشناسی ارشد به شیوه مجازی و حضوری یعنی ترکیبی آموزش می‌بینند.

هاشمی تصریح کرد: اولویت اول دانشگاه علم و فرهنگ در بازگشایی حضوری دانشگاه و آموزش‌ها دانشجویان کارشناسی ارشد و سپس کارشناسی است.

او درباره وضعیت دانشجویان واکسن نزده در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: قاعدتا حضوری شدن آموزش‌ها واکسیناسیون دانشجویان است و آن دسته از دانشجویانی که واکسن نزنند را به هیچ عنوان در دانشگاه راه نمی‌دهیم؛ بنابراین داشتن کارت واکسیناسیون شرط اصلی برای حضوری شدن آموزش‌ها و ورود دانشجویان به دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویانی که به صورت حضوری آموزش می‌بینند در دانشگاه بسیار کم است و در صورت کلی تعداد دانشجویان دکتری ۱۰۳ نفر است و بیشترین دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

۶۵ درصد دانشجویان علم و فرهنگ واکسن زده اند

هاشمی با اشاره به آمار واکسیناسیون اعضای دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: طبق آخرین آمار واکسیناسیون دانشگاه علم و فرهنگ در شهریور تمامی کارکنان، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ ۱۰۰ درصد واکسینه شده اند و ۶۵ درصد دانشجویان به جز نو ورود‌ها هم واکسن زده اند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: با توجه به تجربه به دست آمده در آموزش‌های مجازی حتی در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هم آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در کنار هم ادامه خواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد: درباره تجربه دانشگاه از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: تجربه خوبی از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا داشتیم، اما قاعدتا یادگیری در آموزش‌های حضوری بهتر است.

او ادامه داد: استادان باید روی آموزش‌های مجازی مسلط باشند و از فیلم‌های کمک آموزشی استفاده کنند، ولی در حال حاضر فرهنگ بهره گیری از فضای الکترونیکی برای تدریس در کشور ما کمتر شیوع پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: طی یک سال و نیمی که آموزش‌های دانشگاهی مجازی شد تجربیات خوبی به دست آوردیم و قاعدتا آموزش‌های الکترونیکی را تا درصدی پیش خواهیم برد.

هاشمی در پایان گفت: در صورت بهبود شرایط و بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها حتما ۷۰ درصد آموزش‌ها را به شیوه حضوری و ۳۰ درصد را مجازی پیش خواهیم برد.

بیشتر بخوانید

احتمال حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی از آبان بخشی از دروس دانشگاه فنی در ترم آتی حضوری می‌شود دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند آموزش‌ها بعد از اتمام فرآیند واکسیناسیون دانشجویان حضوری می‌شوند جزئیات واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ واکسیناسیون کرونا بازگشایی حضوری بازگشایی حضوری دانشگاه ها رئیس دانشگاه علم و فرهنگ دانشگاه علم و فرهنگ آموزش های مجازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 6096946

دیگر خبرها

  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است