Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت‌: در موضوع بازگشایی مدارس این موضوع که هر فردی به بیان دیدگاه‌های شخصی خود بدون تعامل با سایر وزارتخانه‌ها بپردازد باید جلوگیری شود، از این رو توصیه می‌کنیم تعاملات و اجماع دو موضوع محوری درتصمیم گیری‌ها باشد. رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس، گفت: آنچه باید در امر بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، ایمن بودن شرایط دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که اول از همه سلامت شهروندان، دانش آموزان و کادر آموزشی مهیا شود و تا زمانی که زیر ساخت‌های این امر مهیا نشود نمی‌توان به سمت آموزش حضوری رفت.
نماینده مردم آمل گفت:هیچ تردیدی وجود ندارد که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و تعلیم و تعلم تنها در این فضا به خوبی اتفاق می‌افتد، اما در شرایط موجود باید تا اطمینان حاصل کردن از سلامت دانش آموزان و معلمان و به طور کلی شهروندان جامعه زیر ساخت‌ها را برای بهره مندی تمام دانش آموزان کشور از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه اینترنت فراهم کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:صرف بازگشایی صحیح نیست، اینکه از تریبون‌های مختلف زمان و زمانبندی برای بازگشایی مدارس اعلام شود بدون اینکه تمهیداتی در این راستا انجام شده باشددرست نیست، اگر آموزش حضوری موجب ورود به پیک ششم شود و موجبات غیر قابل کنترل شدن شرایط فراهم مشود چه کسانی پاسخگو هستند؟و مسئولین می خواهند چه کنند؟از این رو با مراقبت از شرایط موجود تا بهبود کامل اوضاع باید تلاش کنیم که ضعف های موجود در ساختار های آموزش مجازی را کاهش دهیم.
وی ادامه داد:از این رو آنچه باید در این میان تقویت شود اجماع میان وزرا ومسئولین است، وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و همچنین وزیر ارتباطات باید بتوانند در مورد مسائل مهم توافقاتی را میان خود حاصل کنند و این موضوع که هر فردی به بیان دیدگاه‌های شخصی خود بدون تعامل بپردازد جلوگیری شود، از این رو توصیه می‌کنیم تعاملات و اجماع دو موضوع محوری درتصمیم گیری‌ها باشد.     بیشتر بخوانید: شروع آموزش حضوری تا پایان آذر امکان پذیر خواهد شد
انتهای پیام/ برچسب ها: بازگشایی مدارس واکسیناسیون اجماع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازگشایی مدارس واکسیناسیون اجماع بازگشایی مدارس دانش آموزان آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری